Ce facem cu deseurile de la masina

Ce facem cu de?eurile de la ma?in?
Ce facem cu deseurile de la masina
Ce facem cu deseurile de la masina

Fie ca este vorba de uleiul uzat, filtre folosite sau baterii iesite din uz, in garajul unui om gospodar se aduna de-a lungul timpului o gramada de articole nefolositoare. Multe dintre acestea sunt adevarate bombe pentru mediu, daca sunt aruncate la cosul de gunoi. Specialistii revistei Auto Bild iti spun ce poti si ce nu poti arunca la gunoi.

Dupa ce ti-ai schimbat bateria, preda-o unui centru de colectare. Vei proteja mediul si vei economisi niste bani

Uleiul de motor

Intrucat uleiul ars este foarte nociv pentru piele, ca si pentru mediul ambiant, este recomandat ca schimbarea uleiului sa se faca intr- un atelier de service. Acesta asigura si reciclarea uleiului uzat. Pentru reciclarea uleiului schimbat in garaj trebuie sa va adresati unui centru specializat. Uleiul de motor este letal pentru vietuitoarele acvatice. Contactul cu pielea trebuie evitat.

Lichidul de frana

Lichidul de frana nu trebuie amestecat sub nici o forma cu alte lichide, cum ar fi uleiul. Acesta trebuie colectat in ambalajul original si predat la o unitate de service sau la un centru de colectare a substantelor periculoase. Lichidul de frana este foarte daunator pentru sanatate si nu trebuie sa intre in contact cu pielea. Se va colecta la centre specializate.

Lichidul de racire

Lichidul de racire este in esenta un amestec de glicol si apa, dar este contaminat in timpul functionarii motorului cu ulei si alte substante. Din aceasta cauza, trebuie colectat si reciclat corespunzator la un centru specializat. Lichidul de racire nu pune probleme mari, dar, dupa schimbare, acesta nu trebuie deversat in mediul inconjurator.

Filtrul de polen

Filtrul de habitaclu este fabricat din plastic si vascoza si poate contine in plus carbon activ. Pericolul pentru sanatate si mediu este destul de redus, astfel ca aruncarea acestuia la cosul de gunoi este permisa. Filtrul de habitaclu, cu sau fara carbon activ, nu pune probleme pentru mediu si poate fi aruncat la gunoi.
Bateria

La achizitie, magazinele aplica o taxa de 10% din valoarea bateriei noi in cazul in care cea veche nu este predata la schimb. Predarea acumulatorilor uzati la centrele de colectare sau la magazin (cand se cumpara unul nou) este obligatorie. Bateriile auto contin plumb si acid sulfuric. Daca se deterioreaza carcasa de plastic, devin extrem de periculoase.
Catalizatorul

Fie ca este vorba de catalizator sau filtru de particule, acestea trebuie reciclate corespunzator intr-un centru specializat. In special catalizatorul merita reciclat datorita metalelor pretioase pe care le contine. Devin periculoase doar daca este deschis filtrul catalitic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *