Celebritatile, companiile energetice si designerii din Marea Britanie s-au angajat sa isi reduca emisiile de carbon pana in 2010, gest venit inaintea summit-ului ONU de la Copenhaga (COP15) din decembrie, anunta Reuters.
Campania 10:10, lansata de ziarul Guardian, Comic Relief si ONG-uri de mediu la galeriile de arta London’s Tate Modern, are ca scop determinarea a mii de englezi sa isi diminueze consumul propriu de carbon cu 10%, pana anul viitor.
Daca suficienti oameni se angajeaza sa reduca emisiile, atunci guvernul britanic ar putea sa faca presiuni pentru un acord climatic mai puternic.
Pana acum, in campanie s-au inscris personalitati precum Delia Smith, designerii de moda Vivienne Westwood si Nicole Farhi, dar si clubul de fotbal Tottenham Hotspur si companiile energetice Centrica, EDF si E.ON.
„Daca nu facem schimbari majore in urmatoarele luni atunci putem spune ca este sfarsitul vietii de pe Pamant”, a declarat organizatorul campaniei Franny Armstrong.
Indemnurile au fost impartite pe diferite domenii ale vietii cotidiene, incepand de la transportul aerian si pana la electronice, alimente si imbracaminte.
10:10 este una dintre campaniile preliminare negocierilor de la Copenhaga, in luna august fiind lansata o alta campanie, denumita „TckTckTck”, ce are ca scop convingerea guvernelor sa stabileasca o tinta mai aspra de reducere a emisiilor globale.
Sursa: Intact News