In anul crizei mondiale, vanzarile hibrizilor au scazut cu 9.9%. Pe primul loc -la volume puse in circu-latie se mentine Toyota, veteranul segmentului.
Desi multi anticipau un an extraordinar pentru modelele hibride, turnura economica a lovit puternic si acest segment care dadea o sansa ecologiei. Ultimele luni ale anului 2008 au adus o perioada neagra pentru majoritatea constructorilor mondiali a caror gama include vehicule hibride, scrie automarket.ro.
Daca la inceputul anului trecut se asteptau cresteri mari ale volumelor de vanzari din cauza pretului petrolului care ajunsese la 148 de dolari pe baril, dupa pra-bu-sirea acestuia si falimentul mondial, scaderea a fost drastica. Toyota a reusit sa livreze 241.000 de unitati. Pe locul doi, la o dife-renta mare s-a aflat singurul competitor real, Honda, care a vandut 31.000 de bucati. Locul al treilea l-a ocupat Ford cu 20.000 de unitati. Succese au inregistrat Nissan care a avut o crestere de 5% si General Motors, un pio-nier in domeniu, cu 179% fata de 2007 prin no-ile modele introduse in 2008.
Sursa: Ziua