Ecologia are vina

SUCCES. Vinzarile europene de fructe si legume bio au depasit cinci miliarde de euro si continua sa creasca

Dezvoltarea spectaculoasa a pietei de produse ecologice va fi foarte putin afectata de scumpirea alimentelor. Asta desi consumatorii din intreaga Europa string tot mai tare baierile pungii din cauza spiralei preturilor.

In ciuda faptului ca multi ana–lis-ti importanti au sugerat in ul-ti-mul timp ca spirala costurilor ar putea provoca probleme pe pie-tele de nisa si ca se asteapta la sca-derea cererii de produse premium, „verzi” si ecologice, re-pre-zen-tantii principalului certificator bio din Marea Britanie, Soil Association, si cei ai firmei de marketing Organic Monitor sint optimisti. Sec-to-rul eco va ramine puternic, trendul ascendent al vinzarilor nu va suferi o intoarcere la 180 de grade, din pri-cina cresterii preturilor.

FORTA. „Probabil este ine-vi-ta-bi-la o oarecare scadere a cererii din partea consumatorilor mai putin atasati de acest domeniu, dar va fi mai degraba vorba despre o plafonare a pietei decit de o scadere”, a declarat Patrick Holden, director al Soil Association, citat de site-ul Food Navigator Europe. El prevede chiar o majorare cu 10% a vinzarilor de pro-duse eco in 2008, ceea ce ins-eam-na de patru cinci ori mai mult decit cres-te piata totala a alimentelor intr-un an bun.

In acelasi timp, analistii de la Or-ganic Monitor cred ca situatia economica actuala va afecta anumite sectoare ale pietei bio: mincare preparata, congelata si unele produse de cofetarie. Insa sectoarele importante – produse proaspete, lactate si brinzeturi, carne – si brandurile bio consacrate vor ramine imune. De altfel, potrivit ultimului raport al Organic Monitor, vinzarile de fructe si legume bio au depasit, pentru prima data, cinci miliarde de euro in Europa si trendul cres-cator va continua. Si studiile facute de americani au demonstrat ca bio-convinsii nu se lasa impresionati de spirala preturilor. Pentru a avea mai multi bani pentru bio, ei aleg sa-si cumpere haine de la reduceri, de exemplu. In America, scumpirea alimentelor i-a descumpanit doar pe clientii ocazionali.

Sursa: Jurnalul National

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *