Octavian Mirea (foto), directorul Administratiei Domeniului Public (ADP) – Sector 5, reclama, intr-un interviu acordat ZIUA, ca firma Euroconstruct a lasat fara jumatate din radacini copacii de pe mai multe strazi din Bucuresti, punand in pericol atat viata pietonilor, cat si a celor din masinile ce trec prin zona.
Cum decurg lucrarile de reparatii stradale din Sectorul 5?
In urma cu aproape o luna, firma Euroconstruct a refacut partea carosabila a strazii Dr. Ghe. Marinescu, artera utilizata si ca traseu prezidential spre Palatul Cotroceni. Lucrarile de asfaltare au prevazut extinderea partii carosabile, pentru a oferi mai mult spatiu soferilor, insa bordurile au fost aduse pana la cativa centimetri de trunchiul pomilor. La prima vijelie, copacii risca sa se prabuseasca, periclitand viata cetatenilor – si chiar a sefului statului, chiar daca pare putin comica situatia.
In plus, strada avea in mijloc un spatiu verde cu o latime mult mai mare, dar constructorii l-au ingustat foarte mult. Eu le-am mai atras atentia celor din conducerea firmei, dar sesizarile mele nu au avut nici un fel de ecou. Am sesizat si Garda de Mediu, si Ministerul Mediului, le-am trimis somatii, dar constat ca nu sunt interesati de acest fenomen.
Cati pomi sunt in pericol de prabusire?
Sunt sapte pomi pe aceasta strada. Nu sunt multi, insa este suficient ca unul sa se prabuseasca peste o masina, asa cum am vazut de curand ca s-a intamplat la Galati, cand au murit trei persoane. In plus, sunt tei de peste 50 de ani, care au crescut acolo foarte frumos.
Ati sesizat cazuri similare si in alte zone?
Pe strada Ferentari, toti cei 80-90 de copaci de pe aliniamentul stradal au fost afectati. Sapaturile de la lucrarile de asfaltare au avut o adancime destul de mare, astfel ca au fost sectionate toate radacinilor crescute spre carosabil. Constructorul ar fi trebuit sa aiba grija: ori sa scoata pomii si sa-i inlocuiasca cu altii mari, ori sa-i defriseze in totalitate, nu sa puna in pericol viata oamenilor. Acelasi lucru s-a intamplat si pe strada Toporasi, numai ca acolo a lucrat alta firma – Eurovia.
Constatam ca sistemul acesta de construire fara a se tine cont de nimic se perpetueaza, in ultimul timp.
Sursa: Ziua