Array

Ferrari abordeaza trendul eco: emisiile vor fi reduse cu 20% pana in 2021

Ferrari abordeaza trendul eco: emisiile vor fi reduse cu 20% pana in 2021
Ferrari abordeaza trendul eco: emisiile vor fi reduse cu 20% pana in 2021

Toate motoarele V8 care vor fi lansate in gama Ferrari vor avea turbocompresoare, in timp ce motoarele V12 ale modelelor viitoare vor beneficia de un sistem hibrid menit sa le asigure reducerea emisiilor de CO2, anunta seful departamentului de dezvoltare al motoarelor de la Ferrari.

La motoarele V12, ar fi trebuit sa folosim patru turbine, ceea ce ar fi adus probleme de spatiu in compartimentul motor si ar fi generat prea multa caldura, asa ca am optat pentru un sistem hibrid.

Ferrari a anuntat ca va introduce turbosuflante in gama sa de motorizari V8 si sisteme de propulsie hibride pentru motoarele V12 in vederea reducerii emisiilor de CO2 la nivel de gama. Decizia italienilor este legata de normele europene, care afecteaza si producatorii care au volume mai reduse si se va aplica integral si nerevocabil din 2021. Italienii vor sa-si reduca emisiile de CO2 cu 20% la nivel de gama, media actuala fiind de 270 de grame pe kilometru. Pentru fiecare an, cei de la Ferrari vor sa reduca emisiile cu 3% pe an, ceea ce ar insemna ca masinile fabricate si vandute in 2021 vor respecta fara probleme aceste norme. In ultimii sapte ani, emisiile CO2 ale modelelor Ferrari au scazut, in medie, cu aproape 40%.

LaFerrari – succesorul lui Enzo devine cel mai puternic Ferrari din istorie

In ciuda faptului ca sunt o subsidiara a Fiat Chrysler Automobiles, Ferrari este tratata ca o companie independenta de Comisia Europeana, deoarece are un sediu diferit de compania-mama, propriile centre tehnice si produce in volume unitate. Datorita acestor volume limitate, cei de la Ferrari pot sa negocieze atat cu regulatorii europeni, cat si cu omologii lor americani. Importanta in 2021 nu va fi valoarea medie a emisiilor CO2 obtinuta de gama Ferrari, ci scaderea acesteia, care trebuie sa fie la acelasi nivel cu ceilalti producatori europeni. Ne putem astepta ca si alti producatori de supercar-uri, cum ar fi McLaren, Lamborghini, Pagani si Aston Martin sa anunte decizii similare in urmatorii ani.

Ferrari California-T, facelift-ul surpriza din Maranello

Aceasta ilustratie ne arata sistemul hibrid al lui LaFerrari. Un model cu peste 300 CP mai puternic decat predecesorul sau, dar cu emisiile reduse de la 545 grame CO2 pe km la 330 grame CO2 pe kilometru.
Ferrari va lansa cate un model nou in fiecare an, dar pastreaza productia limitata

Ferrari a introdus deja primul sau motor turbo modern, in gama California, sub forma unui V8 de 3.9 litri, care asigura 552 CP si emite cu 49 de grame de CO2 mai putin pe kilometru fata de predecesorul sau, un V8 aspirat de 4.2 litri si 483 CP. In viitor, Ferrari vrea sa reduca litrajul motoarelor sale V8 de serie si sa ridice nivelul de putere asigurat de acestea. In ceea ce priveste motoarele V12 ale gamei, italienii vor pastra configuratia aspirata si vor adauga un sistem hibrid, cum au facut deja in cazul lui LaFerrari. Supercarul respectiv ofera in total 963 CP si emite doar 330 grame de CO2 pe kilometru, totul cu un motor V12 de 6.3 litri, care livreaza 800 CP.

Articole similare

„Reprezentanții industriei și comercianții ar trebui să perceapă sistemul de garanție-returnare mai degrabă ca o mare oportunitate”

CursDeGuvernare.ro a organizat în cursul săptămânii trecute o conferință pe marginea proiectului de hotărâre privind sistemul de garanție-returnare pentru ambalajele de băuturi,...

ABC-ul sistemului garanție-returnare. Tot ce trebuie să știe consumatorii

Sistemul de garanție-returnare este noul subiect care scindează opinia publică din România în ultima perioadă. Discuțiile din spațiul public relevă însă multă...

The DRS draft is a solid platform for development of high quality recycling in Romania. It should also include more legal guidelines to secure...

Zero Waste Romania welcomes the launch in public debate of the draft Government Decision on the implementation of the DRS for non-reusable...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,675FaniÎmi place
88CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente

„Reprezentanții industriei și comercianții ar trebui să perceapă sistemul de garanție-returnare mai degrabă ca o mare oportunitate”

CursDeGuvernare.ro a organizat în cursul săptămânii trecute o conferință pe marginea proiectului de hotărâre privind sistemul de garanție-returnare pentru ambalajele de băuturi,...

ABC-ul sistemului garanție-returnare. Tot ce trebuie să știe consumatorii

Sistemul de garanție-returnare este noul subiect care scindează opinia publică din România în ultima perioadă. Discuțiile din spațiul public relevă însă multă...

The DRS draft is a solid platform for development of high quality recycling in Romania. It should also include more legal guidelines to secure...

Zero Waste Romania welcomes the launch in public debate of the draft Government Decision on the implementation of the DRS for non-reusable...

Ce schimbări aduce pentru consumatori și industrie proiectul de hotărâre privind sistemul garanție-returnare? O analiză Zero Waste România

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat spre dezbatere publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind implementarea sistemului de garanţie-returnare (SGR) pentru...

Peste 350 de tineri activiști din 150 de țări vor participa la un eveniment climatic online

Tineri activiști din întreaga lume vor lua parte la o discuție virtuală privind schimbările climatice, în cadrul căreia își vor prezenta viziunea...