Ford a inceput oficial ieri sa produca, in Germania, cel mai mic motor pe benzina al sau, Eco Boost

    Ford a inceput oficial ieri sa produca, in Germania, cel mai mic motor pe benzina al sau

    Ford a inceput oficial ieri sa produca, in Germania, cel mai mic motor pe benzina al sau, o unitate turbo cu o capacitate cilindrica de un litru, care va fi disponibila din 2012 pe Ford Focus si C-Max, in versiuni de putere de 125 cai-putere (CP) si 100 CP. Varianta puternica poate livra un cuplu de 170 Newton-metru (Nm) sau chiar 200 Nm cu overboost (pentru o scurta perioada de timp, in suprasarcina). Totodata, Ford a reconfirmat ca va demara si in Romania fabricatia acestui motor, in prima parte a anului 2012.

    In Germania, in uzina de la Köln, Ford a investit 134 de milioane de euro pentru a putea produce 350.000 de motoare EcoBoost de un litru pe an, iar in urmatorii ani compania americana spera sa ajunga la o productie de 700.000 unitati/an, asta dupa ce incepe activitatea si la uzina de motoare de la Craiova. Pentru a produce cele 350.000 motoare/an Ford are nevoie de 870 de angajati. Avand in vedere ca uzina din Banie va dubla productia acestui motor, suma asteptata ca investitie in Romania ar putea fi tot de 134 de milioane de euro (din cele 675 de milioane de euro pe care Ford a anuntat ca le va investi in tara). Ford va importa din Germania sisteme turbo pentru motoarele pe care le va produce la Craiova.
    „Motorul proiectat in Europa va fi fabricat, de asemenea, la Craiova, incepand cu prima parte a anului 2012, ridicand capacitatea totala de productie in Europa la un nivel potential de 700.000 de unitati pe an in urmatorii ani, cu o productie anuala globala anticipata de pana la 1,3 milioane de motoare“, se arata intr-un comunicat Ford. Dupa ce va debuta mai intai pe Focus si C-Max, noul motor cu trei cilindri va intra si in echiparea modelului B-Max, cel pe care Ford il va produce exclusiv in Romania.
    Propulsorul EcoBoost va fi disponibil ulterior pe mai multe masini ale marcii. Pe Focus, versiunea de 125 CP emite 114 grame CO2/km, iar varianta de 100 CP emite 109 grame CO2/km. Aceste valori de putere sunt specifice motoarelor traditionale (aspirate) de 1,6 litri, insa consumul si emisiile sunt tipice unor propulsoare de un litru sau mai mici. Consumul mediu al noului propulsor va fi de circa cinci litri de benzina/100 km, potrivit Ford.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *