De la 1 martie, cine nu are „placheta de particule”, lipita pe parbrizul automobilului, trebuie sa ocoleasca centrele marilor orase din Germania, unde s-a luat decizia de proteja zonele centrale de poluare. Placheta reprezinta un asa-zis pasaport pentru zonele verzi, in general centrele oraselor, unde poluarea atinge cote foarte inalte. Momentan, pretul plachetei in Germania variaza intre 5 si 10 euro si se acorda unui autovehicul pe timp nelimitat.
Masinile care nu sunt prevazute cu un filtru Diesel de particule (PDF), al carui pret se ridica la 500-600 sute de euro, sunt amendate cu 40 de euro, iar soferului i se adauga un punct in registrul auto.
Reglementarea de mediu referitoare la controlul emisiei de particule fine a intrat deja in vigoare in Germania acum un an. Centrele oraselor Berlin, Hanovra si Koln sunt protejate, iar de la 1 martie li se vor adauga alte orase, mai mari sau mai mici, precum Dusseldorf, Mannheim, Stuttgart sau Reutlingen.
Doar institutii autorizate precum TUV sau DEKRA, pot emite taloane de circulatie, sau pot acorda acest liber de mediu in circulatia auto.La TUV, soferul trebuie sa se prezinte cu talonul masini, care arata in ce marja de poluare se inscrie masina, dupa care este inregistrat si primeste placheta aferenta, verde, galbena sau rosie, pentru cinci euro. La DEKRA, trebuie sa achite suma de sase euro.
Motociclistii sunt singurii spijiniti de autoritati pentru a-si dota motoarele cu filtre Diesel de particule, oferindu-le o subventie de 330 de euro.
Cele mai poluante sunt considerate motoarele cu alimentare pe motorina si care nu au filtru Diesel. Automobilele fara catalizator si fara filtru PDF nu primesc placheta.
Sursa: Antena 3