Doua convoaie fluviale conduse de impingatoarele Cargo si Sidex, plecate de la Cernavoda cu cate sase barje, au ramas blocate de sloiurile de gheata, ieri-dimineata, in apropierea Portului Harsova.

Dispecerul de serviciu de la Port Control Harsova a declarat ca in ajutorul celor doua convoaie fluviale a fost trimis impingatorul Sacele, care a pornit din aval pentru a crea un culoar navigabil printre banchizele de gheata. Dupa cateva ore, impingatorul a ramas si el blocat in sloiuri la kilometrul 264 al Dunarii.

Un alt impingator de mare putere cu patru barje incarcate a plecat luni de la Galati spre Harsova pentru a sparge sloiurile de gheata ce au blocat vasele cu 16 oameni la bord. Potrivit sefului Directiei Cai Navigabile din cadrul Administratiei Fluviale a Dunarii de Jos Galati, Florinel Mihalache, impingatorul Mercur 202, apartinand Navrom Galati, a pornit spre kilometrul 280 al Dunarii, la 20 de kilometri de Harsova, unde este blocat convoiul Sidex II.

Si statia-pilot de masurare hidrometrica amplasata la kilometrul 1046 al Dunarii a fost temporar retrasa din exploatare. Masura a fost luata pentru protejarea pe perioada iernii a echipamentelor statiei, in valoare de peste un milion de euro, care transmitea non-stop prin satelit cotele, debitul, viteza si turbiditatea apei Dunarii la dispeceratul SGA din Drobeta-Turnu Severin, a precizat inginerul-sef al Sistemului de Gospodarire al Apelor Mehedinti, Ionita Cruceru. “Aceasta statie a intrat in dotarea noastra printr-un program promovat de guvernul italian. Este o statie performanta, utila si deosebit de sensibila la ger. Din acest motiv o conservam in sezonul de iarna”, a precizat Cruceru.

Tot ieri, navigatia in Portul Midia a fost suspendata temporar, din cauza ninsorii care a redus vizibilitatea sub 500 de metri. Conditiile meteorologice nefavorabile au dus si la restrictionarea temporara a navigatiei pe Canalul Poarta Alba-Midia, urmand ca dupa ameliorarea vremii sa fie reluate manevrele de navigatie.

Sursa: Adevarul

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here