Importanta studiului ecologiei in scolile sucevene

Importanta studiului ecologiei in scolile sucevene

Se pare ca oamenii incep sa inteleaga ceva mai bine importanta ecologiei, desi inca nu sunt deloc educati in spiritul acesteia.

Presa vorbeste tot mai des despre dezastrul ecologic national si mondial. Unii dintre noi sunt atat de inspaimantati de acest fenomen, incat ne asteptam sa se petreaca o minune care sa opreasca distrugerea planetei copiilor nostri.

In acest sens, elevii claselor a IV-a B si I A de la Scoala Gimnaziala Nr. 8 Suceava, coordonati de prof. invatamant primar Aspazia Enea si de subsemnata, s-au inscris in Proiectul national „Patrula Eco”. Elevii au sarcina de a completa lunar jurnalul personal pana la sfarsitul anului scolar, sa se implice activ in activitatea de ecologizare a localitatii, iar la final sa traga concluzii asupra activitatilor desfasurate. Cele mai complete si mai documentate cinci jurnale vor fi trimise la fundatie pentru a fi evaluate cat mai obiectiv. La nivel national, cele mai bine notate jurnale vor fi premiate. In acest context, dorim sa uram mult succes micilor scolari.

Deoarece flora si fauna – care sunt echivalente cu viata de pe planeta Pamant – sunt amenintate cu disparitia din cauza actiunilor deseori iresponsabile ale oamenilor, ar fi imperativ necesar ca studiului ecologiei sa i se aloce un rol important in cadrul procesului educational. Copiii de pretutindeni, indiferent de nationalitate, sex sau religie, ar trebui sa cunoasca si sa aplice regulile de convietuire cu natura asa cum stiu rugaciunile, tabla inmultirii sau literele alfabetului.

Scopul principal al proiectului este acela de a atrage cat mai multi participanti: familia, comunitatea, autoritatile locale etc. Pe aceasta cale, dorim sa facem un sincer apel catre Directia Silvica Suceava si Primaria Suceava pentru a-i sprijini in activitatile de ecologizare si protectie a mediului cu materiale, pomi, plante etc. pentru indeplinirea cu succes a obiectivelor stipulate in proiect. Numai prin colaborare si implicare putem sa aducem o contributie pozitiva la protectia mediului, sa aratam ca ne pasa unde, cum si cat traim.

Despre ecologie se vorbeste mult, se scrie mult, suntem toti de acord ca trebuie sa facem ceva, dar in scoala romaneasca se face foarte putin atat la nivel general, cat si curricular. Initiativele vin tot de la colegii nostri de la catedra, insa sunt bine veniti si toti cei care chiar doresc si pot sa faca ceva in acest sens. As putea enumera o parte dintre activitatile pe care le-au organizat si la care au participat elevii celor doua clase: actiuni de ecologizare a unei zone verzi din apropierea localitatii, impartirea de pliante pentru a-i indemna si pe altii sa se alature acestui proiect, reuniuni intre cadrele didactice, colocvii cu parintii sustinute de copii pe teme de protectia naturii, amenajarea in clase a unui colt viu, confectionarea de costume si accesorii eco prezentate in spectacole si expozitii.

Sunt sigura ca fiecare dintre colegii mei are cel putin la fel de multe idei ca si noi. Daca si noul curriculum ne-ar permite sa „furam” de la alte stiinte si sa ii ducem pe copii in natura, poate ca situatia s-ar schimba in bine macar pentru generatiile viitoare.

Un vechi proverb chinezesc spune: „Daca te gandesti la anul care va urma, planteaza un copac! Daca te gandesti la secolul care va urma, educa-i pe copii!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *