O companie din SUA comercializeaza puncte de incarcare solare pentru vehicule electrice in leasing. Initiativa este o premiera in lumea vehiculelor ecologice, asigurand o sursa de energie sustenabila.
SolarCity, o companie din California care produce incarcatoare solare pentru vehicule electrice, a lansat o solutie pentru clientii acestor automobile. Solutia respectiva vizeaza statii de incarcare solare, care costa doar 50 de dolari pe luna. Acestea sunt oferite in doar 11 state si Washington D.C., dar sistemul ar putea fi introdus la o scara mai mare in viitor. Cei de la SolarCity le cer clientilor bani pentru instalarea respectivelor celule solare necesare statiei de incarcare, iar acestea sunt platite in rate lunare. Pana in prezent, oferta celor de la SolarCity nu a fost egalata de niciun intreprinzator din Europa.
„Sistemul permite un stil de viata fara emisii de carbon. Poti sa mergi cu un vehicul electric sau un hibrid care poate fi incarcat de la priza doar pe baza energiei captate de la soare. Exista multe beneficii economice si ecologice pentru clientii nostri”, a declarat Ben Tarbell, seful departamentului de produse de la SolarCity.
Spre exemplu, incarcatorul ClipperCreek de 240 de volti are un pret de instalare de 1.500 de dolari. Celulele fotovoltaice ale acestuia costa doar 50 de dolari pe luna in regim de leasing. In raport cu un sofer tipic din Claifornia, care consuma, in medie, benzina in valoare de 230 de dolari pe luna, clientul va face o economie de 180 de dolari pe luna. Incarcarea de la reteaua de energie a orasului cu aceeasi cantitate de energie ar costa 107 dolari pe luna, iar respectivul curent electric ar proveni, in mare parte, din surse de energie neregenerabile.
Cei de la SolarCity ofera solutii de alimentare solara pentru fiecare gospodarie, anunta cei de la Wired. Costul sistemelor variaza in functie de nevoile energetice ale clientului, dar o casa tipica din zona Gofului din San Francisco va avea facturi cuprinse intre 60 si 200 de dolari pe luna pe o perioada de 20 de ani, estimeaza oficialii companiei. Aceasta metoda de comercializare este necesara pentru reducerea costurilor initiale, deoarece celulele fotovoltaice sunt destul de costisitoare.