Masina este folosita acum pentru interventiile rapide in cazul unor accidente feroviare. Ea are un sistem de rulare nou, frane adaptate sinelor de tren si un motor modificat pentru consum redus.Dacia pe sine

O Dacie veche a fost transformata intr-un vehicul usor si rapid de interventie in caz de accidente feroviare. Metamorfoza a fost realizata, dupa trei ani de munca, de cativa studenti si absolventi ai Facultatii de mecanica din Constanta.

Dacia de cale ferata si-a facut iesirea in lume pe o linie de manevra a garii din Constanta. Masinuta a primit un sistem de rulare nou, frane adaptate noii sale destinatii si un motor modificat pentru consum redus.

“Ideea a pornit din dorinta de a interveni in cazurile accidentelor feroviare cu usurinta si cu costuri reduse”, a spus dispecerul de circulatie al CFR Calatori, Cristina Weber.

Realizatorii spun ca vehiculul va putea fi folosit in cazul unor accidente sau catastrofe naturale pe calea ferata. Asta pentru ca este usor de manevrat si poate ajunge repede in zonele de interventie. In plus, ar putea reprezenta punctul de pornire in dezvoltarea unor vehicule pentru transportul calatorilor.

“Pe calea ferata circula destule astfel de utilaje, dar sub productie straina. Si de ce nu am putea face noi? Potential exista”, a spus seful districtului CFR, Tiberiu Botez.

Dacia de cale ferata este prima etapa a unui proiect ambitios.

“Un vehicul ecologic care sa poata sa mearga si pe apa, si pe caile ferate, pe zapezi foarte mari. Speram ca il vom realiza in cativa ani”, a spus profesorul coordonator al proiectului, Laurentiu Manea.

Masina feroviara poate atinge viteza maxima de 100 de kilometri pe ora si consuma doar 4 litri la suta.

Sursa: Realitatea TV

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here