Mai mult de jumatate dintre masinile care formeaza parcul auto ar putea fi restrase din circulatie incepand cu 2011, in baza unei directive a Comisiei Europene privind scoaterea din uz a autovehiculelor non-euro, discutata de executivul european si care ar urma sa fie aplicata in maximum trei ani.
Premierul Calin Popescu-Tariceanu i-a atentionat pe romani ca trebuie sa se pregateasca pentru politicile europene de restrictionare a traficului pentru autovehicule poluante.
Din datele prezentate de premier la audierea publica pe tema taxei de poluare auto, parcul auto al Romaniei este format in proportie de 54% din masini non-euro.
„Este foarte probabil ca la nivelul Uniunii Europene – si este o atentionare pe care o fac tuturor detinatorilor de masini poluante non-euro – de la 1 ianuarie 2011 sa fie adoptata o directiva pentru scoaterea acestor masini din circulatie”, a spus Tariceanu.
Din categoria autoturismelor non-euro fac parte, printre altele, Dacia 1310 fabricata pana la 1 ianuarie 1996, Trabant, Oltcit, Opel Ascona, Renault 16, Renault 21, Opel Kadett, Renault 5.
El a mai aratat ca proiectul ordonantei de urgenta privind taxa de poluare auto nu reglementeaza parcul auto existent, dar a amintit de programul guvernamental privind acordarea unei prime pentru casarea masinilor vechi, scrie Ziarul Financiar.
Existenta unor reglementari diferite pentru cumparatorii de autovehicule, pe de-o parte, si detinatorii masinilor poluante deja achizitionate a fost reclamata si de unul dintre participantii la audierea publica organizata ieri pe tema taxei de poluare auto.
Sursa: PRO TV