Marile companii din Romania si-au triplat bugetele de CSR in anul 2007

Marile companii din Romania, printre care Petrom si Danone, si-au dublat sau chiar si-au triplat bugetele alocate actiunilor CSR (corporate social responsibility – responsabilitate sociala corporatista) in anul 2007, comparativ cu anul 2006, iar Vodafone, Orange si JTI acorda CSR o atentie mai mare.

Marile companii din Romania si-au triplat bugetele de CSR in anul 2007 Stategia de CSR a companiei Petrom se desfasoara in cadrul platformei de responsabilitate sociala „Respect pentru Viitor”. Mona Nicolici, CSR communication manager la Petrom, a declarat, potrivit NewsIn, ca Petrom a alocat, in anul 2006, 2,6 milioane de euro pentru proiectele de CSR, iar in acest an compania a investit aproape 7,3 milioane de euro in proiecte de responsabilitate sociala. Astfel, Petrom aproape a triplat in 2007 bugetul alocat CSR-ului, comparativ cu anul trecut.

Mona Nicolici a mai spus ca, in anul 2008, bugetul CSR alocat de Petrom va creste din nou. „Strategia de CSR a companiei Petrom prevede pentru 2007-2008 un buget de 10 milioane de euro. Anul acesta, Petrom a investit peste 4,2 milioane de euro in proiecte CSR si 3,1 milioane de euro in donatii si sponsorizari pentru domenii ca educatie, cultura, sport si sanatate”. Nicolici a mai explicat ca Petrom, care a investit in ultimii trei ani 16 milioane de euro in proiecte de CSR, isi propune sa devina un model de responsabilitate sociala in Romania.

Mona Nicolici, CSR communication manager la Petrom, a explicat ca atunci cand oamenii vad rezultatele unei actiuni de CSR initiata de o companie, acestia vor avea incredere in respectiva companie. In plus, a mai spus ea, daca o companie arata ca este preocupata de consumatori, angajati, parteneri de business, actionari, lideri de opinie si publicul larg, atunci responsabilitatea sociala corporatista poate deveni o modalitate de promovare.

Compania Danone Romania a alocat in acest an 420.000 de euro pentru activitati de CSR, suma ce reprezinta donatii facute spitalelor, caselor de copii si de batrani, fundatiilor si organizatiilor umanitare, dar si unor actiuni initiate si finantate in totalitate de Danone, precum actiuni de sprijinire a copiilor defavorizati. Bugetul alocat actiunilor de CSR s-a dublat in 2007 comparativ cu 2006, cand Danone a alocat 200.000 de euro responsabilitatii sociale.

Andreea Monica Muresan, PR & communication manager la Danone Romania, a declarat ca de la prima actiune de CSR in care s-a implicat Danone si pana in prezent, bugetele alocate de Danone Romania activitatilor de CSR au crescut de 10 ori. Andreea Monica Muresan este de parere ca in Romania impactul social al companiilor responsabile social este tot mai mare. „Sunt multe companii prezente in Romania care se implica social, iar actiunile lor legate de CSR sunt numeroase si au un impact social din ce in ce mai mare”, a adaugat aceasta.

Orange Romania a incadrat intr-o strategie unitara toate actiunile de CSR in anul 2003. Anca Teiosanu, PR specialist la Orange Romania, a declarat ca, din momentul lansarii acestui program si pana in prezent, bugetul dedicat proiectelor de implicare in cadrul comunitatii s-a triplat. In anul 2005, Orange Romania a initiat un parteneriat cu fundatia ADEPT care isi propune conservarea mediului si revitalizarea comunitatilor din zona satelor sasesti. „Pana in prezent, Orange a investit in proiectul ADEPT 350.000 de euro, urmand ca in 2008 sa investim inca 200.000 de euro”, a declarat, potrivit NewsIn, Anca Teiosanu.

Ea a mai spus ca programele de CSR promoveaza o anumita imagine despre companie implicata. „Un program coerent de responsabilitate corporativa are ca rezultate promovarea unei anumite imagini despre compania respectiva, construirea si protejarea reputatiei, precum si managementul riscurilor si loializarea angajatilor”, a afirmat Anca Teiosanu.

Sursa: Wall Street

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *