Masini electrice de inchiriat

    0
    385
    Transportul. Masinile care ne mananca banii si viata
    Masini electrice de inchiriat

    Inaugurare cu mare pompa la Paris. Primarul socialist al capitalei franceze a lansat „Autolib”. E vorba de masini electrice ce pot fi inchiriate intr-un loc al Parisului si lasate in altul, dupa modelul „Vélib” de biciclete in libera circulatie lansat in 2008 si care cunoaste un succes urias.

    Botezate „Bluecar”, cele 250 de automobile electrice puse la dispozitia parizienilor si locuitorilor din 45 de comune limitrofe capitalei sunt disponibile in 300 de parcari.

    Ele au o autonomie de circa 250 de kilometri gratie unei baterii de noua generatie pe baza de litium-metal-polimer. Treptat, pana in mai anul viitor se prevede ca numarul masinilor sa creasca la 3 mii raspandite in 1200 de statii de parcare.

    De marimea unui automobil mic, „Bluecar” poate imbarca fara probleme 4 persoane si doua valize de talie medie. Avantajul numarul unu este pretul sau modic: daca alegi abonamentul anual, el te costa doar 12 euro pe luna.

    Rastimp in care poti inchiria masina de cate ori vrei platind doar 5 euro in prima jumatate de ora de folosinta, 4 euro a doua jumatate si 6 euro pentru urmatoarele jumatati de ora suplimentare.

    Daca vrei doar sa testezi o masina in rastimp de 24 de ore, te costa abonamentul zece euro plus 7 euro jumatatea de ora de utilizare. Cu alte cuvinte, sistemul de locatie ecologic “Autolib’ imita perfect deja existentul sistem “Vélib’ de biciclete in libera circulatie care cunoaste un succes foarte mare de 4 ani de zile.

    Pentru Bertrand Delanoë, acest nou serviciu oferit parizienilor va permite o diminuare a poluarii dar si a ambuteiajelor.

    Primarul Parisului spune in acest context : “Calitatea vietii inseamna sa fii liber sa te poti deplasa avand la dispozitie o paleta cat mai larga de oferte. Cu cat dezvoltam deci oferta pentru utilizatori, cu atat mai mult vom putea raspunde cererii citadinilor.

    Multi colegi de-ai mei, primari in mari orase din lume, au venit la Paris sa testeze Vélib inainte sa-l adopte la ei. Acum toti spun ca vor sa incerce Autolib” declara vizibil multumit Bertrand Delanoë in fata unei multimi de alesi locali si jurnalisti veniti din lumea intreaga.

    Trebuie precizat totusi ca, in ciuda a ceea ce se poate intelege din declaratia primarului Parisului, sisteme de masini in libera circulatie exista déja in mai multe orase din Olanda dar si la New York.

    Inovatia franceza, pusa la punct de grupul Bolloré, consta in caracterul complet electric al vehiculului. Masina a fost conceputa in plus din materiale rezistente pentru a preveni, partial cel putin, actele de vandalism. Oricum, contractul de asigurare prevede reparatii anuale de circa 3 mii de euro pentru fiecare masina, cost preluat integral de antrepriza Bolloré care prevede sa ajunga la un echilibru financiar peste 7 ani de zile dupa ce a investit déja un miliard si jumatate de euro in acest proiect ambitios.

    Ambitios dar falimentar, tinde sa spuna opozitia de dreapta de la Paris care a aprobat totusi finantarea orasului la nivel de 30 de milioane de euro. Ecologistii insa, teoretic aliati cu socialistii parizieni, au votat contra, estimand ca Autolib’ ii va reorienta spre masina pe cei care alesesera transporturile in comun.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.