Chiar de-ar fi fost aprobate de Consiliul Local Craiova, facilitatile pentru detinatorii de autovehicule ecologice – hibrid sau electrice – nu puteau fi aplicate. De vina este o lege aprobata luna trecuta, care stabileste criteriile de impozitare in cazul vehiculelor, sustine Ionel Petrescu, directorul Directiei de Impozite si Taxe din cadrul Primariei Craiova.
Concret, prin Legea nr. 209 din 13 noiembrie 2012 a fost aprobata Ordonanta de Guvern nr. 30/2011 de modificare si completare a Codului Fiscal. Modificarile aduse prin acest act normativ articolului 263 din Codul Fiscal prevad ca impozitul pe mijlocul de transport se calculeaza strict in functie de capacitatea cilindrica a motorului, prin inmultirea fiecarei grupe de 200 cmc sau fractiune din aceasta cu o anumita valoare, stabilita de legiuitor.
„Practic, noi nu putem deroga de la prevederile acestei legi. Iar legea prevede clar ca impozitarea se poate face strict in functie de capacitatea cilindrica si de tipul vehiculului. Din acest motiv, nu se poate aproba in consiliul local, spre exemplu, o alta calculatie a impozitelor pentru autovehiculele de teren din productia interna, cum sunt masinile Aro, in sensul aplicarii unor impozite mai mici pentru acestea. Tot din acest motiv nu se pot aplica nici reduceri de impozit pentru masinile cu motor hibrid“, a explicat directorul Petrescu.
Actul normativ mentionat are si o alta hiba: prevede ca unic mod de stabilire a impozitului pentru vehicule capacitatea cilindrica a motorului. Ori masinile pur electrice nu au… capacitate cilindrica! Drept urmare, nu pot fi impozitate! In Craiova nu exista masini electrice. Exista insa sapte masini-hibrid, dotate atat cu motor electic, cat si cu unul cu ardere interna, a carui capacitate cilindrica da posibilitatea functionarilor de la Fisc sa le stabileasca impozitul.