Spre surprinderea oricarui sofer de gherila din Bucuresti, biciclistul si mopedistul au devenit o noua specie participanta activ la traficul urban, recunoscuta oficial si protejata abia astazi in Romania, chiar daca prima bicicleta a fost inventata in 1690, deci cu mult inainte de epoca automobilului…
Pentru ca cele cateva piste nou marcate pe trotuare sunt mai mult pentru poza, biciclistii si mopedistii risca acum sa fie mai amendati decat soferii kamikaze, daca nu vor circula pe pistele amenajate special pentru ei, acolo unde acestea exista! Daca nu vor fi deja cu rotile sau cu picioarele peste biciclisti, conducatorii de autovehicule, dar si pietonii, vor fi si ei sanctionati daca opresc sau stationeaza pe aceste piste! Comisarul Dan Nicolae, de la Brigada de Politie Rutiera (BPR) a Capitalei, a declarat pentru Rompres ca operatiunea de atentionare a soferilor sau pietonilor va continua in zona centrala a Capitalei, pana la sfarsitul acestei saptamani, urmand ca, de saptamana viitoare, sa se treaca la aplicarea de sanctiuni conform legii. Potrivit comisarului Dan Nicolae, biciclistii si mopedistii care vor fi surprinsi ca circula pe partea carosabila, desi au posibilitatea sa se deplaseze pe pista special amenajata, vor fi sanctionati cu 6 – 8 puncte amenda. „La intersectii, biciclistii vor respecta semnalele semafoarelor special instalate pentru acestia, iar acolo unde ele lipsesc, traversarea se va face pietonal, dupa ce au coborat de pe bicicleta, si la culoarea verde a semaforului”. De asemenea, a adaugat Nicolae, conducatorii auto care vor stationa sau opri pe aceasta banda vor fi sanctionati cu doua sau trei puncte amenda si doua puncte penalizare, precum si pietonii (cu doua sau trei puncte amenda) care circula pe pistele pentru biciclete, amenajate si semnalizate corespunzator. Deocamdata, pistele pentru biciclisti au fost amenajate doar pe Sos. Kiseleff, B-dul Libertatii si Splaiul Independentei, urmand ca numarul acestora sa creasca in viitorul apropiat, indeosebi in zona centrala a Capitalei.
C-asa-i in trafic!
E suficient sa cada cateva picaturi de ploaie pentru ca traficul bucurestean sa fie dat peste cap. Claxoane, injuraturi, ambuteiaje si o Capitala mult prea mica pentru o aglomeratie asa de mare. Si daca ar fi doar asta. Dar cum se circula, cum functioneaza semafoarele, cum sunt plasati agentii de circulatie, mai mult sa incurce decat sa fluidizeze traficul, sunt suficiente si doua masini ca sa ramana blocate pe o sosea goala. Se tot spune ca, de anul viitor, ne-a pus Dumnezeu mana in cap, iar pe strazile frumoasei nostre urbe se va circula ca pe malurile Tamisei, adica, traficul bucurestean va fi gestionat printr-un centru de comanda creat dupa modelul londonez, care va urmari prin satelit mijloacele de transport in comun si va debloca electronic marile intersectii. Mai precis, vom avea semafoare inteligente. Aprope toate capitalele europene au asa ceva, mai putin noi, Sofia si Tirana. Toate bune si frumoase, doar inteligente sa fie si sa mearga. Ca de promisiuni suntem satui. Avem autobuze cu aer conditionat, dar fara aer, avem drumuri europene, dar mai putin drumuri.
Sursa: Cronica romana