O noua tehnologie face posibila incarcarea fara cablu a bateriilor masinilor electrice

    O noua tehnologie face posibila incarcarea fara cablu a bateriilor masinilor electrice
    O noua tehnologie face posibila incarcarea fara cablu a bateriilor masinilor electrice

    Cercetatorii din SUA au pus la punct o noua tehnologie capabila sa incarce bateria unei masini electrice fara ajutorul unui cablu. Descoperirea poate schimba radical masinile electrice din viitor, afirma expertii.

    Cercetatorii de la o universitate din Carolina de Nord, SUA, State University, au realizat o tehnica ce poate incarca bateria unei masini electrice de la o sursa stationara, fara utilizarea unui cablu de alimentare, scrie Science Daily.

    Savantii vor sa puna bazele unei tehnologii care poate ajuta la incarcarea bateriei automobilului in timp ce acesta se deplaseaza.

    „Am facut schimbari atat la receptor, cat si la transmitator, astfel incat sa facem transferul wireless de energie mai sigur si mai eficient”, spune Srdjan Lukic, coordonatorul acestei cercetari.

    Tehnologia realizata de echipa de savanti o schimba mult pe cea din trecut, care facea posibila incarcarea wireless, insa avea unele probleme tehnice.

    De exemplu, sistemul precedent crea un camp magnetic puternic, care putea cupla cu elementele metalice ale masinii sau cu altele, care treceau prin dreptul sistemului de incarcare.

    Savantii spun ca puterea campului magnetic trebuie sa fie una mare, astfel incat el sa permita incarcarea bateriei masinii. Varianta precedenta prezenta, insa, unele „scurgeri” care ii diminuau destul de mult eficienta, scrie sursa citata.

    Echipa de cercetatori americani a creat un prototip functional al inventiei lor, acesta avand dimensiuni mai mici decat cele reale.

    In viitor, acestia si-au propus crearea sistemului la scara normala, astfel incat energia transmisa prin el sa fie una mult mai mare.

    In prezent, la eficienta maxima, sistemul lor poate transmite energie la o rata de 0,5 kilowati (kW), cercetatorii dorind sa o aduca la valoarea de 50 kW, dupa cum sustine Lukic.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *