Peste 30.000 de litri de suc de mere produsi de Fundatia Printului Charles din Malancrav

Suc natural de mere
Peste 30.000 de litri de suc de mere produsi de Fundatia Printului Charles din Malancrav
Peste 30.000 de litri de suc de mere produsi de Fundatia Printului Charles din Malancrav

Aproximativ 32.000 de litri de suc de mere au fost produsi, in 2012, de fundatia Printului Charles la Malancrav. 12.000 de litri au avut certificare ecologica. Productia a ajuns in magazinele din tara si la ambasade din Bucuresti. „Am produs 32.000 de litri de suc, din care 20.000 de litri doar suc natural, 12.000 de litri suc ecologic. Livada noastra, tot o data la doi ani, nu are productie mare si am cumparat si mere de la Alma Vii, unde livada este in curs de certificare si nu am putut sa-l producem ca suc ecologic. Livada noastra este certificata ecologic din 2003 si se reface certificatul anual. Sucul se vinde in magazine traditionale pentru produse ecologice si la Bucuresti, la diferite ambasade”, a spus Caroline Fernolend, directorul Fundatiei „Mihai Eminescu Trust”. Aceasta a declarat ca fundatia a cumparat merii de pe o suprafata de 108 hectare de teren care apartine ADS, teren pentru care plateste o arenda foarte mare. Aceasta a precizat ca fundatia are proiecte in derulare si in alte localitati din judetul Sibiu: Biertan, Richis, Mosna, Alma Vii, dar si ca nu cunoaste numarul exact de turisti care au vizitat satul Malancrav in anul 2012, dar ca satul sau natal, Viscri, din judetul Brasov, a fost vizitat de 12.000 de turisti, din 23 de tari. „Trei mii de turisti au fost romani. Majoritatea romanilor nu s-au cazat in sat, au fost doar vizitatori de zi, dar s-au plimbat cu caruta la mesteri, la carbunari, la caramidari, la fierari si au vazut autenticitatea satului. Avem 15 familii care au case de oaspeti si va spun ca, pentru un sat cu patru sute de locuitori, 12.000 de turisti ce impact are…”, a declarat directorul Fundatiei „Mihai Eminescu Trust”.
Caroline Fernolesd a spus ca, avand in vedere ca Transilvania are valori pe care alte tari le-au pierdut, Printul Charles face lobby pentru ca turistii sa vina sa le cunoasca. „Printul Charles este patronul spiritual al fundatiei noastre si face lobby pentru Transilvania. Cred ca pentru toata lumea a pus Transilvania pe harta lumii. Prin vizitele dansului doreste sa promoveze autenticitatea patrimoniului cultural pe care-l detinem inca, sa deschida ochii tuturor, sa nu pierdem aceste valori pe care alte tari le-au pierdut. De aceea vin atatia straini la noi, de aceea alteta sa regala doreste sa faca lobby pentru noi”, a declarat Caroline Fernolend.
Caroline Fernolend a participat, marti, la Sibiu, la semnarea unui protocol de colaborare intre mai multe asociatii si institutii din domeniul cultural, avand ca scop salvarea si pastrarea patrimoniului cultural si istoric din Transilvania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *