Plimbarea de primavara, organizata in campania Verde pentru biciclete, a adunat la Timisoara intre 1500-2000 de biciclisti.

    Plimbarea de primavara, organizata in campania Verde pentru biciclete, a adunat la Timisoara intre 1500-2000 de biciclisti.

    Plimbarea de primavara, organizata in campania Verde pentru biciclete, a adunat la Timisoara intre 1500-2000 de biciclisti. Este si cifra estimata la „Masa critica”, de la Szeged.

    Bicicleta a inceput sa devina unul din mijloacele de transport preferate de catre timisoreni. In ultimii patru ani, numarul celor care si-au cumparat o bicicleta a crescut vertiginos, orasul a fost trasat cu piste (chiar daca sunt inca insuficiente), iar anul acesta a aparut si primul centru de inchiriere, a carui succes a depasit asteptarile initiatorilor. In cei patru ani, in cadrul campaniei, s-au oferit peste 12.000 de placute de „inmatriculare”.

    In 2009, la prima Pedalare de primavara s-au adunat in jur de 500 de biciclisti. Anul urmator erau deja 800, iar in 2011 numarul biciclistilor a ajuns la aproximativ 1.200.

    GALERIE FOTO

    “Cred ca acum au fost intre 1.500-2.000 de bicilisti. Mi0e greu sa si estimez. Cam cand cei din fata au ajuns la gara, atunci plecau ultimii biciclisti de la platforma Timco. Sau un alt exemplu este marsul de pe bulevardul Take Ionescu. Practic tot bulevardul a fost plin, pe ambele benzi”, a declarat Gratian Bologh, organizatorul Pedalarii de primavara.

    La concurenta cu Szegedul

    In aceeasi zi, la Szeged a avut loc, de Ziua Pamantului, o tura ciclista “Masa crtitica”, la care organizatorii estimeaza ca au participat aproximativ 2.000 de biciclisti, ceea ce a reprezentat un record si pentru ei. Iata ca timisorenii au reusit sa fie egali cu cei de la Szeged, cunoscuti ca mari amatori de pedalare.

    “Cred ca romanii si-au dat seama, chiar daca mai tarziu, ca bicicleta este totusi un mijloc economic, sanatos si la indemana pentru deplasare si recreere. Acest lucru a fost evident constietizat de tarile mai civilizate. Acum prindem si noi ideea”, a mai spus Gratian Bologh.

    Schimbare de atitudine la sofei

    Un lucru de semnalat este si atitudinea soferilor, care, s-a schimbat si ea in ultimii ani. Daca inainte era un sport extrem sa pedalezi printre masini, acum soferii au inceput sa ii respecte in trafic si pe biciclisti. In timpul Pedalarii de primavara, in intersectii, soferii pur si simplu opreau motorul la masina si asteptau trecerea ultimului biciclist.

    Coada la centrul de inchiriere

    Centrul de inchiriere din Parcul Rozelor, primul din Timisoara, a fost luat cu asalt de biciclistii care doreau sa participle la Pedalarea de primavara, dar nu au inca o bicicleta. Astfel, la cateva minute de la deschidere nu a mai ramas nicio bicicleta. De altefel, cei de la centru sustin ca au mereu clienti, iar timisorenii sunt dornici sa inchirieze biciclete, chiar daca trebuie sa dea 3 lei pe ora. In mod normal, daca se doreste promovarea acestui mijloc de transport, inchirierea ar fi trebuit sa fie gratuita, pe baza de buletin, ca la Bucuresti.

    Interes pentru biciclete de firma second-hand

    La sarsitul saptamanii, la Timisoara a avut loc un targ de biciclete second-hand, aduse din Ungaria. Cei care isi cautau o bicleta de buna calitate au luat cu asalt Mini Bike Market, de la Pensiunea Casa Leone.

    O firma din Ungaria a adus biciclete folosite, dar verificate, care vor fi puse in vanzare la pretuiri accesibile. Avand in cedere interesul timisorenilor, proprietarul firmei a decis sa revina peste doua saptamani si pentru ca foarte multi au facut comenzi la el pe internet.

    Este semnul ca oamenii au inceput sa cumpere biciclete de firma (chiar daca sunt folosite), pentru ca nu ii mai multumesc bicicletele ierftine care se afla in vanzare in comert, iar cele bune sunt inca prea scumpe.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *