Producatorii auto europeni, obligati sa afiseze emisiile de carbon

Parlamentul european este asteptat sa voteze, in aceasta saptamana, reguli mult mai stricte pentru producatorii auto europeni, privind limitarea emisiilor de dioxid de carbon, chiar daca le va prelungi perioada de indeplinire a acestor criterii pana la trei ani, scrie Financial Times, in editia de ieri.

Forul european va recomanda, totodata, reguli noi privind publicitatea la masini, similare celor privind sanatatea, care se aplica in acest moment la tigari. Potrivit ziarului Financial Times, producatorii auto vor trebui sa rezerve minimum 20% din spatiul publicitar pentru informatii legate de emisiile de CO2, intr-un „format prestabilit”. Parlamentarii europeni, care au inceput ieri dezbaterile privind strategia europeana de reducere a emisiilor de carbon, vor vota maine raportul final in aceasta privinta.

Si, desi rezultatul votului este considerat doar consultativ, propunerile care vor fi adoptate sunt importante, deoarece vor influenta semnificativ legislatia in materie, care va fi aprobata, ulterior, de Parlamentul european, noteaza publicatia britanica.

Parlamentarul britanic Chris Davies, responsabil cu elaborarea raportului privind emisiile auto de CO2, a prezentat, deja, la sfarsitul saptamanii trecute, propunerea sa de reducere a emisiilor de dioxid de carbon la 125 mg/km, prin imbunatatirea tehnologiilor auto folosite. Media actuala a emisiilor de dioxid de carbon in cazul producatorilor auto europeni este de 160 mg/km. Anterior, Comisia Europeana a ajuns la un acord privind limitarea emisiilor auto de CO2 la 130 mg/km, prin mijloace tehnologice, cumulata cu reducerea a altor zece mg/km, prin masuri complementare, cum ar fi folosirea biodieselului.

O propunere finala din partea Executivului european va fi adoptata pana la sfarsitul anului si trebuie aprobata de statele membre ale UE.

Chris Davies a tinut sa precizeze ca termenul limita, stabilit pentru 2012, de aliniere a producatorilor autor la aceste cerinte este prea ambitios si ca ar putea fi luata in considerare o prelungire cu trei ani a acestui termen. In acelasi timp, raportul aflat in discutia Parlamentului european propune un sistem de tranzactionare a emisiilor auto de dioxid de carbon, cu penalizari pentru producatorii care depasesc cota alocata si „credite” pentru cei care se situeaza sub limitele impuse.

Propunere
Comisia Europeana a ajuns la un acord privind limitarea emisiilor auto de CO2 la 130 mg/km, prin mjloace tehnologice, cumulata cu reducerea a altor zece mg/km, prin masuri complementare, cum ar fi folosirea biodieselului.

Sursa: Standard

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *