Retim relanseaza campania de constientizare a populatiei asupra necesitatii si obligatiei colectarii selective a deseurilor

Retim relanseaza campania de constientizare a populatiei asupra necesitatii si obligatiei colectarii selective a deseurilor
Retim relanseaza campania de constientizare a populatiei asupra necesitatii si obligatiei colectarii selective a deseurilor

Societatea de salubritate Retim relanseaza campania de colectare selectiva a deseurilor. Efortul companiei de a creste procentul de deseuri ce se pot recupera va fi sustinut de co campanie pe toate fronturile, o campanie cu o denumire mai mult decat sugestiva: Logic, Eco-Logic.

In acest moment Retimul colecteaza selectiv 10% din totalul deseurilor menajere produse, multumita efortului tuturor cetatenilor. In 2014 se doreste ca aceasta valoare sa ajunga la 20%, iar in 2016 la 40%. Colectarea selectiva nu este doar un moft al celor ce se ocupa de gunoiul orasului, dar este si o prevedere legala. “Trebuie sa diminuam cu 15% cantitatea de deseuri municipale si asimilabile supuse eliminarii definitive prin depozitare, conform legislatiei in vigoare”, a declarat Marcel Petrisor, directorul general al Retim.
Din fericire, timisorenii sunt oameni constiinciosi si deja au invatat ce inseamna sa nu arunce plasticul sau sticla in aceiasi pubela cu cojile de ceapa. “Pana acum noi am oferit la clienti pubele de culoare neagra pe care am lipit autocolante prin care ii anuntam pe clienti ca acolo se depun materialele reciclabile. In general, timisorenii au respectat colectarea selectiva. Acum vom aplica o noua strategie. In locul pubelelor de culoare neagra vom oferi pentru reciclabile pubele colorate in galben, sa fie clar vizibile, sa nu mai fie probleme. De asemenea, la case am oferit saci de culoare galbena care erau utilizati de mai multe ori pana se stricau. Am schimbat strategia si aici, in sensul ca vom oferi oamenilor de la gospodariile individuale saci de unica folosinta. Fiecare client va primi un set de asemenea saci si ii va folosi”, a mai declarat Petrisor.
Ce inseamna pentru cetateni aceasta colectare selectiva? Va insemna de fapt pastrarea tarifelor la un nivel acceptabil fara scumpiri prea mari. Noile gropi de gunoi au costuri mai mari de operare, gunoiul trebuie transportat pe distante mari pana la deponeu, toate acestea inseamna si costuri de operare mai mari. Prin recuperarea unui procent cat mai mare din aceste gunoaie se vor putea pastra in limite decente costurile de operare, deci preturile pentru acest serviciu.
“Deseurile pe care le selectam vor fi reciclate si vor deveni produse noi, economisind materii prime. Astfel, reducem volumul de deseuri la deponeu garantand un viitor mai bun urmasilor nostri respectam mediul inconjurator”, a spus Marcel Petrisor.
Campania LOGIC, ECO-LOGIC a demarat in toamna acestui an si este prezenta pe mai multe planuri. Este o campanie de proportii, care doreste sa trezeasca si sa sensibilizeze timisorenii de toate varstele, firul principal fiind legat de colectarea selectiva a deseurilor.
„Prin intermediul campaniei LOGIC, ECO-LOGIC dorim sa aducem informatiile necesare tuturor timisorenilor astfel incat sa ne bucuram impreuna de un oras mai curat” a declarat Marcel Petrisor, director general Retim Ecologic Service.
In cadrul acestei campanii a fost editat si distribuit un pliant care sa atraga atentia populatiei asupra necesitatii civice de a folosi la maximum reciclarea deseurilor. In jur de 25.000 pliante au fost deja distribuite in perioada 01- 18 septembrie.
De asemenea, a fost elaborat „Ghidul pentru colectare selectiva”, care prezinta in detaliu tot ceea ce este necesar sa cunoasca cetatenii legat de aceste aspecte. Pentru toti timisorenii care locuiesc la casa a fost editat un flyer dedicat sacilor galbeni, de unica folosinta, pe care societatea Retim il foloseste in acest proces de colectare selectiva a deseurilor. Noua modalitate de colectare a fost aplicata incepand cu zona delimitata de strazile Circumvalatiunii, Bogdanestilor, Dunarea, Nera. Trebuie spus ca cei mai constiinciosi cetateni in ceea ce priveste colectarea selectiva sunt exact cei de la case.
Pentru a avertiza cetatenii asupra aruncarii necorespunzatzoare a gunoiului a fost editat si produs un autocolant cu inscriptia “Continut necorespunzator”, care din 1 octombrie 2013 va fi lipit de oamenii Retim acolo unde se constata aruncarea unor materiale recuperabile in publele cu deseuri umede. Scopul actiunii este de atentionare asupra colectarii selective.
Tot in cadrul campaniei au fost re-etichetate toate “clopotele”, acele recipiente mari instalate pe strada pentru colectarea de sticla, astfel ca mesajele sa fie intuitive, iar colectarea sa se poata face in conditii optime.
In parcarea din Piata 700 si la sediul RETIM de langa Padurea Verde au fost amplasate panouri outdoor care vorbesc despre importanta colectarii selective si despre ceea ce se intampla cu deseurile reciclabile in procesul transformarii acestora in obiecte noi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *