Companiile Aptera, General Motors, Tesla, Porsche si Venturi se pregatesc sa atace piata hibrizilor electrici, testata cu succes pana acum de Toyota Prius
hibrid electric
Modelul Toyota Prius a facut valuri in industria hibrizilor acum sapte ani. Astazi, peste un milion de asemenea automobile ruleaza pe drumuri, iar compania nipona nu le poate construi indeajuns de repede pentru a satisface cererea. Competitia nu se lasa asteptata. In lunile si anii ce vor veni, majoritatea fabricantilor auto de marca se vor prezenta la showroomuri macar cu un model hibrid, arata Msnbc.com.

Anul acesta, de exemplu, ar putea iesi pe strazi Aptera Typ-1, un autovehicul cu trei roti clasificat oficial drept motocicleta, care arata mai mult ca un mijloc de transport din “Familia Jetson” decat din California, unde isi are sediul Aptera Motors.
Publicitate

Este vorba de un hibrid electric ce poate parcurge aproape 500 de kilometri cu circa 3,3 litri de benzina, bateria incarcandu-se complet dupa patru ore. Viteza maxima trece de 135 km/h, iar autovehiculul poate ajunge de la 0 la 100 km/h in mai putin de 10 secunde.

Totodata, in aprilie 2009, Honda va lansa si ea un hibrid electric pe benzina, sub forma unui hatchback cu cinci usi, pentru care nu a gasit inca un nume de botez, dar care va fi vandut la pretul de sub 20.000 de dolari. Numele oficial si detaliile complete privind noul model vor fi dezvaluite in cursul acestui an, desi compania spune ca exteriorul va fi asemanator cu cel al automobilului pe celule de combustibil FCX Clarity. Honda spera sa vanda 200.000 de asemenea modele anul viitor.

Lexus, divizia luxoasa a companiei Toyota, produce deja versiuni hibride pentru berlinele GS si LS, dar planurile pentru un model din aceasta gama doar pe baza de hibrid, inrudit cu Prius, vor fi dezvaluite anul viitor la adunarea fanilor auto de la Motown, dupa cum a precizat la Salonul Auto de la Detroit presedintele japonez Katusaki Watanabe.

Pe de alta parte, in incercarea de a salva reputatia ecologica a companiei, General Motors a anuntat pentru 2010 noul Chevy Volt, ce va folosi un motor electric alimentat de o baterie. O singura incarcare a acesteia poate rula automobilul timp de 65 de kilometri, dupa care intervine un motor pe benzina timp de sase ore, pana se realimenteaza bateria. Viteza maxima a hibridului se va situa intre 160 si 190 km/h.

La randul ei, Tesla Motors a anuntat in februarie ca viitorul sau proiect va include o versiune cu hibrid electric pentru modelul Tesla Roadster. Desi majoritatea detaliilor sunt inca tainuite, directorii companiei au scurs informatia cum ca berlina cu patru usi din noua gama va costa in jur de 60.000 de dolari si va putea parcurge in jur de 360 de kilometri printr-o singura incarcare a bateriei.

Si nemtii de la Porsche se pregatesc sa intre pe piata hibrizilor. SUV-ul lor Cayenne va fi echipat cu un hibrid electric pana in 2010, la fel si berlina cu patru usi Panamera, dar la o data inca necunoscuta. Bateria va fi pozitionata sub compartimentul pentru bagaje, iar modulul hibrid intre motor si transmisie. Soferii vor putea folosi amandoua sistemele sau doar unul dintre ele, in functie de conditiile de drum.

In schimb, planurile de comercializare pentru Venturi Astrolab, anuntat la Salonul Auto de la Paris in 2006 drept primul hibrid solar-electric, au fost amanate deocamdata, potrivit unui purtator de cuvant al companiei franceze. Prototipul, proiectat sa atinga o viteza maxima de 120 km/h, este echipat cu 3,6 metri patrati de celule fotovoltaice ce incarca bateria folosind energia solara. Cand soarele nu straluceste, bateria poate fi incarcata pe caile clasice ale unui hibrid electric.

Sursa: Cotidianul

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here