Echipele de interventie au carpit nava Paris, scufundata in Marea Neagra, dar au oprit doar provizoriu scurgerile de pacura. Vantul si curentii puternici ar putea produce noi fisuri in corpul navei esuate in urma cu 15 ani.
Navele Topaz si Opal de la Agentia Romana de Salvare Vieti Omenesti pe Mare (ARSVOM) au iesit din nou, ieri, pe mare ca sa astupe gaurile prin care se scurge pacura din epava Paris, scufundata in zona digului de nord al Portului Constanta.
Desi cu o zi in urma, scafandrii au izolat sparturile din nava esuata, din cauza unei furtuni pe mare au aparut noi fisuri. „Am etansat o spartura de trei metri, una de un metru si inca patru mai mici”, a declarat seful ARSVOM, Dorel Onaca. El a coborat alaturi de alti trei scafandri in adancul marii.
„Peste noapte a fost furtuna, iar echipele de interventie s-au mobilizat pentru a preveni orice risc”, a mai spus Onaca. Ca sa obtureze fisurile din corpul navei ce s-a erodat in ultimii aproape 15 ani, de cand este scufundata, scafandrii au folosit solutii speciale, rezistente la apa. Pentru gaurile cu dimensiuni mai mici au fost utilizate bucati din lemn, ce se umfla in apa si opresc scurgerile.
Barajul antipoluant, amenintat de curenti
Masura este insa una de moment, pentru aproximativ doua sau trei saptamani. In acest timp, autoritatile trebuie sa gaseasca cea mai buna si ieftina solutie pentru a scoate cele peste 200 de tone de pacura din tancurile navei Paris. Una dintre posibilitati ar fi poluarea controlata sau folosirea unor echipamente speciale pentru extragerea pacurii. Inrautatirea vremii si o noua furtuna pe mare ar putea sa-i faca insa pe scafandri s-o ia de la capat cu operatiunile de carpire a corpului de nava.
In zilele urmatoare, navele de interventie vor inspecta zona pentru a semnala daca pe suprafata apei apar si alte pete de petrol. Locul unde se afla nava este protejat acum si de un baraj antipoluant, montat saptamana trecuta, ce s-a deteriorat insa din cauza curentilor puternici
Sursa: Adevarul