Array

Statii de alimentare cu hidrogen in Germania

Daimler construieste 25 de statii de alimentare cu hidrogen in Germania

“Alianta pentru hidrogen” pe care cei mai importanti producatori ai lumii au realizat-o in 2009 isi arata roadele: Daimler face 25 de statii de alimentare cu hidrogen in Germania. Urmeaza Austria, Franta si Elvetia.zoom

Automotive News si Reuters anunta astazi faptul ca Daimler si partenerii lor de la Linde au in vedere construirea unor statii de alimentare cu hidrogen pe tot teritoriul Germaniei. Conform unor surse interne citate de jurnalistii reputatei publicatii auto, Daimler va investi “cateva zeci de milioane de euro” in acest proiect.

Numarul punctelor de realimentare cu hidrogen va fi de maxim 25, anuntul oficial urmand sa fie facut de Daimler in cursul zilei de miercuri.

Conform primelor informatii, reteaua de 25 de puncte de incarcare care va fi construita in Germania va fi continuata in Austria, Franta si Elvetia de companiile EnBW, OMV si Total, scopul final al gigantilor energetici europeni fiind acela de a dezvolta o retea de astfel de puncte de incarcare care sa porneasca din Alpi si sa ajunga la Marea Nordului.

CONTEXT

Intregul plan face parte din intelegerea pe care cei mai mari constructori ai lumii au semnat-o in 2009 prin care acestia isi unesc fortele pentru a dezvolta atat modele care functioneaza pe baza de hidrogen, cat si retele de alimentare pentru acest tip de masini. In “Alianta pentru Hidrogen” au intrat Daimler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai-Kia, Renault-Nissan si Toyota.

CE SUNT MASINILE FUEL-CELL?

Masinile care functioneaza pe baza de celule cu hidrogen dispun de un motor electric, energia necesara functionarii acestuia fiind insa generata de reactia chimica care transforma hidrogenul si oxigenul din aer in energie electrica  in interiorul unor “celule”. Practic, compusul secundar care ramane in urma acestui tip de reactie este apa pura, in forma de vapori. Printre dezavantajele motoarelor pe baza de celule de hidrogen se numara eficienta extrem de scazuta in raport cu cea a motoarelor electrice alimentate cu baterii Litiu-Ion (20-25% versus 75-80%) sau problemele de stocare a hidrogenului in masina, scepticii sustinand ca rezervorul cu hidrogen poate fi periculos in cazul unui accident. Avantajele sunt legate mai ales de autonomia mult mai ridicata in comparatie cu modelele electrice “clasice” si de faptul ca hidrogenul este un element chimic care se gaseste din abundenta pe Terra.

Desi dezvoltarea motoarelor Fuel Cell este anevoioasa, Alianta pentru Hidrogen promite ca in 2015 vom vedea modele de serie care functioneaza doar pe hidrogen

Articole similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,330FaniÎmi place
97CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente