Cativa studenti de la Ingineria Mediului, Facultatea de Stiinte, imprena cu profesorul coordonator, Claudiu Sutan, au demarat un proiect de contructie al unei masini electrice si a unui cart electric.
Initiatorii proiectului fac parte din Asociatia Studenteasca INGMED, un ONG pentru protectia mediului, iar tinerii doresc sa realizeze o masina electric, termenul de finalizare fiind vara anului viitor.
Viitoarea bijuteri pe patru roti va fi realizata pornind de la un model Ford K, pe care studentii deja au cumparat-o cu suma de 100 de euro si au si dezansamblat-o. Acum sunt in faza de vopsire a fiecarei parti compnente a caroseriei, culoarea masinii urmand sa fie verde inchis metalizat si argintiu.
Cei care lucreaza la acest proiect vor sa darame toate preconcdeptiile legate de masinile electrice si sa realizeze o masina care sa prinda viteza de 130km/h pe autostrada, iar demarajul sa fie de de 6-7 secunde pentru atingerea vitezei de 100 km/h. „Motorul electric va dezvolta peste 100 CP si va arata ca o adevarata bijuterie. Dupa ce o vom termina de contruit, vom merge cu ea prin toata tara pentru a o prezenta si pentru a o supune unor probe de circuit, pentru ca oamenii sa testeze performantele acesteia”, spune profesorul Claudiu Sutan, coordonatorul rpoiectului. Studentii vor construi in acest timp si un cart electric si vor sa provocam la competitie si studentii din late universitati din tara.
Vor inmatricula automobilul
Masina va fi omologata si inmatriculata pentru a putea circula pe drumurile din tara. Cei cinci studenti care se ocupa de proiect sunt Laurentiu Preoteasa, Ionela Neblea, Stefan Stoenescu, Marian Ionescu si Andrei Grigoroiu, sub coordonarea lui Claudiu Sutan, profesor la Universitatea din Pitesti. Pentru moment studentii lucreaza la aceasta masina intr-un service privat, imca intetioneaza sa realizeze un atelier chiar la Universitatea din Pitesti. Costul proiectului este de peste 10.000 de euro, atat pentru realizarea efectiva a masinii si cartului cart si pentru deplasarea in alte orase.
„Impresia general este ca masinile electrice sunt lenese si ca au autonimie redusa. Vrem sa corectam aceste prejudecati si ne propunem ca masia noastra sa atinga viteza maxima legala de 130 km/h pe autostrada, cu un demaraj de 6 pana la 7 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h.”, spune profesorul Claudiu Sutan.
In acest a, profesorul Dan Marinescu de la Universitatea din Pitesti, impreuna cu un grup de studenti au realizat un model de masina hybrid, numita Dacia Hamster, iar in urma cu aproximativ trei ani, profesorul Emilian Lefter a realizat un model experimental de ATV ecologic, cu motor electric.