Japonezii de la compania Fuji Keizai Group au realizat o analiza pe plan global, din care a rezultat ca, pana in 2025, pe mapamond vor fi vandute circa 32 de miloane de masini ecologice. Optimism exagerat sau concluzii realiste?
Studiu: pana in 2025 vor fi vandute peste 32 de milioane de masini ecologice
In ultimii zece ani, productia de masini noi pe plan mondial a depasit 40 de milioane de unitati anual – deci, doar in perioada 2001-2010, au fost produse peste 400 de milioane de masini noi pe tot mapamondul. Un lucru care nu poate decat sa ne alarmeze, daca ne gandim la efectele din domeniul poluarii.
Tocmai de aceea, firma de consultanta si analiza Fuji Keizai Group a inreprins un studiu la nivel global, in urma caruia a ajuns la o concluzie interesanta: pana in 2025 (deci in urmatorii 15 ani) vor fi produse peste 32 de milioane de masini ecologice. Adica masini hibrid, hibrid plug-in, electrice si alimentate cu hidrogen.
Avand in vedere ca, pana la finalul acestui deceniu, se estimeaza ca vor fi produse aproape trei sferturi de miliard de masini noi cu motoare conventionale, vorbim, practic, de u n procent foarte timid de masini ecologice din totalul general de vehicule care vor circula pana in 2020. Totusi, este un pas inainte, chiar daca mic.
Specialistii japonezi estimeaza ca, pana in 2015, numarul masinilor ecologice vandute va fi de circa 5,5 milioane de unitati , ceea ce inseamna de 6 ori mai mult decat cele 900.000 de masini vandute in 2010. In 2025, procentajul pe categorii de sisteme de propulsie ecologice ar urma sa fie urmatorul:
43% masini hibrid (13,8 milioane de unitati)
37% masini hibrid plug-in (11,5 milioane de unitati)
18% masini electrice (5,7 milioane de unitati)
2% masini cu hidrogen (tehnologia este mult prea scumpa, cel putin pana la finalul actualului deceniu)
In plus, japonezii au analizat si implicatiile financiare asupra infrastructurii necesare pentru masinile ecologice: ei estimeaza ca in 2025 investitiile in infrastructura se vor ridica la circa 3,7 miliarde de dolari, de 10 ori mai mult decat in 2010. Asta in conditiile in care o noua criza economica nu va da peste cap toate planurile de pana acum.