Cetatenii care si-au spus opinia pe tema taxei auto in cadrul audierilor organizate de Academia de Advocacy doresc ca aceasta sa fie cu adevarat nediscriminatorie, iar cuantumul ei sa fie redus sau platit anual.
Expertii au analizat in cadrul unui studiu punctele de vedere a 64 de persoane fizice, 18 ONG-uri, trei partide politice (PD-L, PC, PNL) si a unui reprezentant al sindicatelor. Concluzia a fost ca taxa auto trebuie sa fie proportionala cu gradul de poluare si ca principiul nediscriminarii trebuie aplicat tipurilor de autovehicule. In plus, unii cetateni au aratat ca emisiile din surse fixe (cum ar fi CET-urile) sunt taxate la un nivel mai scazut decat cele din surse mobile (transport). Totodata, majoritatea depozantilor considera nivelul de taxare necorelat cu gradul de suportabilitate a cetatenilor.
Alta ingrijorare se refera la faptul ca taxa de poluare nu se constituie intr-un factor stimulativ al innoirii parcului national auto. Cei mai multi depozanti au mai propus ca taxa de poluare sa fie platita periodic, anual sau corelat cu recertificarile autoturismelor. Multi cetateni au mai adus in atentie faptul ca taxa trebuie corelata cu emisiile de noxe.
Toate aceste concluzii s-au constituit in recomandari ce au fost inaintate guvernului de comisia de experti.
Sursa: Gazeta de Sud