Daca noul timbru de mediu va deveni realitate, peste un milion de romani cu venituri mici ar putea fi nevoiti sa-si radieze autoturismele, potrivit expertilor auto, citati de DailyBusiness.ro.
Expertii considera ca taxa auto va lua forma unui impozit platit annual de catre toti proprietarii de autovehicule, platit in functie de gradul de poluare, capacitatea cilindrica si vechimea masinii.
Mod de calcul
Practic aceasta noua taxa ar inseamna un nou impozit auto annual pe care-l vor plati toti proprietarii de automobile, camioane, tractoare sau alte vehicule cu motor pe carburanti fosili (benzina, motorina, GPL) a carei valoare va fi in functie de vechime si poluare. “N-au anuntat mai multe detalii pentru ca, probabil, nu au inca normele de aplicare, insa ideea pare a fi foarte clara”, spune si Vlad Hagiu, consultant in transporturi.
Alt expert in domeniu, Razvan Marinescu, explica urmatoarele: “Impozitul se va calcula, cel mai probabil, dupa o grila ce va include vechimea masinii, norma de poluare si capacitatea cilindrica. Pornind de la un impozit minim de 56 de lei, platit acum pentru un autoturism Dacia din 2000, se poate ajunge usor la sume de ordinul sutelor de lei, daca se va lua in calcul vechimea si norma de poluare”.
In plus, Ion Lixandru, vicepresedintele Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania, crede ca introducerea acestui impozit este doar inceputul. Lixandru se asteapta ca in curand sa apara si o taxa de autostrada, deoarece “Guvernul are nevoie de bani ca de aer”.