In domeniul masinilor life-style gasim coupe-uri si cabriolete. Care nu trebuie neaparat sa aiba emisii CO2 mari doar pentru ca nu sunt in primul rand practice. Coupe-urile sunt dominate de BMW, in timp ce masinile decapotabile de… smart.
Anii 2000 au adus cu sine o revolutie in domeniul masinilor sport, percepute pana atunci drept generatoare de putere si performanta. Insa adaptarea motoarelor diesel pe caroseriile coupe a luat amploare, iar acum avem destule exemple de masini coupe capabile de un nivel de emisii CO2 sub 160 g/km.
TOP 10 EMISII SCAZUTE DE CO2 – masini coupe
Din nou, BMW conduce ostilitatile, nu mai putin de patru modele bavareze figurand in acest Top 10 – dintre care trei au sub capota motorul de 2,0 litri, de pe BMW 118d. VW Scirocco intra pe pozitia a treia, gratie TDI-ului 140 CP de pe VW Golf 6, insa aceasta motorizare nu este oferita la noi deocamdata.
Singurul model japonez din acest top este Honda Civic Type-S, insa motorul 2,2 i-CTDi este devansat de cel de pe BMW 123d, care, cu 204 CP, este cel mai puternic propulsor din acest top – de remarcat ca se pozitioneaza pe locul 4!
Motorul 2,0 TDI de pe VW Golf 6 il regasim si pe Audi TT si Audi A5, dar surpriza VW este motorul turbo pe benzina de pe VW Scirocco, avand un nivel de emisii CO2 de 149 g/km, mai bine decat Peugeot 407 Coupe HDi, aflat pe ultima pozitie a acestui podium.
Deoarece vorbim despre coupe-uri, preturile sunt peste 30.000 euro – poate ca versiunile de baza, cum sunt VW Scirocco 1,4 T-Jet 122 CP sau Honda Civic S-Type 2,2i-CTDi ar avea preturi sub 30.000 euro, insa politica importatorilor la noi favorizeaza modelele mai evoluate, dupa principiul „oricum clientii se vor orienta catre modelele scumpe”.