Toyota a primit, in Japonia, aprobare guvernamentala sa produca si sa inspecteze rezervoare pentru hidrogen, acesta fiind un pas important in procesul de a lansa pe piata masini pe hidrogen, in 2015, in Japonia, SUA si Europa, a anuntat producatorul auto asiatic.
Rezervoarele pentru hidrogen dezvoltate si produse de Toyota pot rezista la presiuni de 700 bari. Pentru a primi aprobarea oficiala (KHKS 0102), producatorul a trebuit sa indeplineasca 194 criterii.
Toyota vrea sa lanseze pe piata in 2015 un automobil pe hidrogen. Exista informatii ca BMW va urma sa foloseasca tehnologia cu pile de combustie a Toyota, fiind deja notoriu parteneriatul dintre cei doi producatori auto.
Toyota a prezentat in toamna anului 2013 conceptul FCV, pe hidrogen, care are 4,8 metri lungime, iar o multime de elemente de design, inclusiv culoarea, au legatura cu apa, singura substanta evacuata de masinile pe hidrogen.
Compania spune ca autonomia va fi de 500 km, iar alimentarea se va face foarte repede, in trei minute. Masinile pe hidrogen au fost criticate pentru autonomia redusa si pentru faptul ca nu functionau la temperaturi foarte scazute, insa Toyota spune ca a rezolvat aceste probleme.
Automobilele pe hidrogen folosesc tehnologia pilei de combustie si sunt tot masini electrice, insa, spre deosebire de cele incarcabile la priza, stil Nissan Leaf, ele nu trebuie conectate la priza, ci sunt alimentate la o statie speciala cu hidrogen. Practic, asa-numitul “stack” de pile de combustie produce energie electrica ce este stocata in baterii si folosita de motoarele electrice.
Tehnologia pilei de combustie nu este noua, producatori precum Mercedes-Benz, General Motors, Honda, Hyundai sau Suzuki prezentand diverse concepte in ultimele doua decenii.