Toyota va prezenta pe 20 noiembrie la Salonul Auto de la Tokyo conceptul unei masini pe hidrogen, compania angajandu-se sa lanseze in 2015 in productie un model cu autonomie de 500 km. Multi producatori au testat concepte pe hidrogen, insa foarte putini au decis ca merita sa le si aduca pe piata, costurile de productie fiind mari, iar statiile de alimentare, extrem de rare.
Conceptul FCV are 4,8 metri lungime, iar o multime de elemente de design, inclusiv culoarea, au legatura cu apa, singura substanta evacuata de masinile pe hidrogen.
Compania spune ca autonomia va fi de 500 km, iar alimentarea se va face foarte repede, in trei minute. Masinile pe hidrogen au fost criticate pentru autonomia redusa si pentru faptul ca nu functionau la temperaturi foarte scazute, insa Toyota spune ca a rezolvat aceste probleme.
Automobilele pe hidrogen folosesc tehnologia pilei de combustie si sunt tot masini electrice, insa spre deosebire de cele incarcabile la priza, stil Nissan Leaf, ele nu trebuie conectate la priza, ci sunt alimentate la o statie speciala cu hidrogen. Practic, asa-numitul “stack” de pile de combustie produce energie electrica ce este stocata in baterii si folosita in motoarele electrice.
Cel mai cunoscut automobile pe hidrogen este Honda FCX Clarity care a fost produs in serie limitata si testat in SUA si Japonia in conditii reale de trafic.
Masinile pe hidrogen au doar emisii de apa, insa marea lor problema este costul de productie care ramane extrem de ridicat.
Tehnologia pilei de combustie nu este noua, producatori precum Mercedes-Benz, General Motors, Honda, Hyundai sau Suzuki prezentand diverse concepte in ultimele doua decenii.