Producatorul nipon Toyota a lansat pe piata din Japonia primul sau model de serie cu sistem de propulsie cu pila de hidrogen, denumit Mirai. Noua Toyota Mirai va ajunge si in Statele Unite ale Americii, dar si in Europa.
Aceasta este Toyota Mirai, prima masina de serie cu sistem de propulsie cu pila de hidrogen de la producatorul care a lansat in 1997 hibrida Prius. Si, asa cum poti sa vezi, niponii au mizat pe un design destul de futurist pentru berlina cu patru usi care scoate doar vapori de apa pe teava de esapament. Un design care nu s-a schimbat aproape deloc fata de conceptul FCV anuntat in 2013.
Mirai, care in japoneza inseamna viitor, a fost lansat astazi pe piata din Japonia, urmand ca Statele Unite ale Americii si Europa sa devina piete de desfacere abia in 2016. Dar chiar daca a fost denumit model de serie, este vorba despre doar cateva sute de exemplare la inceput. Mai exact, 400 in Japonia si aproximativ 300 in restul lumii in primul an.
Sunt cifre care scot la iveala, din nou, infrastructura foarte slaba a distributiei de hidrogen, in acest moment existand doar cateva zeci de statii de alimentare in lumea intreaga, majoritatea in statul american California. Acesta este unul dintre motivele pentru care si Hyundai si Honda au o productie mica la modelele lor cu pila de hidrogen.
In cazul lui Toyota Mirai, sistemul de propulsie e constituit din doua rezervoare de hidrogen compresat care pot stoca suficient combustibil pentru o autonomie cuprinsa intre 400 si 700 km. Hidrogenul e trimis catre pila de combustie, unde se combina cu oxigenul din aerul inconjurator si, in urma unei reactii chimice, se produce curent electric care merge la un motor electric.
Potrivit Toyota, o realimentare completa dureaza in jur de cinci minute, iar energia electrica produsa de masina ar putea, teoretic, sa alimenteze o casa vreme de o saptamana.
Niponii nu au dat nici un alt detaliu despre datele tehnice ale masinii, insa Yoshikazu Tanaka, inginerul sef adjunct al departamentului de vehicule viitoare de la Toyota, a tinut sa sublinieze ca Mirai „accelereaza destul de rapid de la 40 la 70 km/h”.
Pretul de pornire, in Japonia, va fi de aproximativ 58.000 de dolari americani inainte de taxe si subventii de la stat.