Toyota lucreaza deja la viitorul sau sistem de alimentare cu hidrogen desi abia a prezentat prima masina de serie care foloseste acest carburant. Seful acestui proiect promite un sistem cu 75% mai ieftin decat actuala versiune, programat pentru lansare peste sase ani.
Toyota vrea sa reduca pretul sistemelor sale de alimentare cu hidrogen la un sfert din nivelul actual in termen de sase ani. Anuntul vine de la Yasuhiro Nonobe, seful echipei care proiecteaza sisteme de alimentare cu pile de combustibil in cadrul Toyota Motor Corporation. In prezent, marca nipona se afla la a doua generatie de sisteme de alimentare cu hidrogen si lucreaza deja la al treia generatie, desi abia a prezentat o versiune de serie a primului sau automobil alimentat cu hidrogen destinat publicului larg. Cei de la Toyota sunt deja incantati de reducerea de costuri pe care au realizat-o de la prima la a doua generatie a sistemelor lor de alimentare cu pile de combustibil, versiunea folosita de Mirai fiind la 1/20 din pretul sistemului precedent de alimentare cu hidrogen.
Seful departamentului de dezvoltare de sisteme de alimentare cu hidrogen de la Toyota a declarat ca intentia sa este sa lanseze a treia generatie de sisteme cu pile de combustibil in termen de cinci sau sase ani, precizand ca Olimpiada de la Tokyo este ”o oportunitate excelenta” pentru a promova produsele ecologice ale companiei. Asta inseamna ca Toyota ar putea lansa in 2020 un alt model alimentat cu hidrogen sau un succesor direct al lui Mirai, primul sau autoturism cu pile de combustibil disponibil publicului larg. In 2025, Nonobe estimeaza ca diferenta de pret dintre un automobil conventional si unul alimentat cu hidrogen va fi similara cu cea dintre un hibrid si un model cu sistem conventional de propulsie.
Asa arata portul de alimentare cu hidrogen al lui Toyota Mirai. Combustibilul are nevoie de pompe speciale de alimentare pentru ca este administrat la o presiune inalta.
Urmareste Automarket
Costurile ridicate ale tehnologiei pilelor de combustibil se datoreaza membranelor sofisticate asociate acestor sisteme, a metalelor rare folosite in interiorul pilelor de combusitibl si pentru rezervoarele de hidrogen realizate cu ranforsare de fibra de carbon. In plus, automobilele respective au nevoie de un set de acumulatori pentru a stoca energia electrica dezvoltata de pilele de combustibil. Amortizarea acestor costuri este dificila momentan din cauza costurilor ridicate de achizitie ale acestor modele, care nu sunt pe atat de atragatoare pentru consumatori precum ar putea sa fie din cauza unor retelele de alimentare cu hidrogen foarte slab dezvoltate, in cazurile in care aceste retele exista.