Toyota va lansa un vehicul alimentat cu hidrogen in 2015. Vestea vine de la Bob Carter, seful departamentului de vanzari al marcii in Statele Unite ale Americii, potrivit automarket.ro.
Toyota este la un an distanta de lansarea unui vehicul de serie alimentat cu hidrogen. Desi nu va fi primul constructor care lanseaza un asemenea autoturism pe piata, fiind intrecuti de Honda cu al lor FCV Clarity, reprezentantii Toyota se mandresc cu viitorul lor model facand declaratii increzute de marketing. Mai precis, seful departamentului de vanzari al marcii Toyota din SUA spune ca vehiculele alimentate cu hidrogen vor ajunge pe piata si vor fi populare mai rapid decat se asteapta orice analist. Declaratia sa a venit in cadrul prezentarii conceptului Toyota FCV de la CES 2014, primul eveniment important in lumea gadget-urilor derulat anul acesta. Cu toate acestea, reprezentantii Toyota s-au ferit sa prezinte asteptari de vanzari pentru vehiculele sale alimentate cu hidrogen.
Bob Carter, seful departamentului de vanzari Toyota USA, a precizat ca divizia pe care o conduce a solicitat suplimentarea cotei de unitati aferente pentru anul 2015, semn ca planurile de vanzari revizuite prevad un numai mai mare de clienti. California va fi singurul stat al SUA in care va fi comercializat vehiculul alimentat cu hidrogen al celor de la Toyota, dupa cum a fost si cazul cu Honda FCX Clarity, echivalentul sau din gama rivalilor de la Honda. In ambele cazuri, FCV reprezinta abrevierea de la Fuel Cell Vehicle, si reprezinta primul pas catre productia de serie a masinilor de acest tip.
Toyota nu a anuntat ce pret va avea versiunea de serie a lui FCV, dar reprezentantii marcii au explicat ca pretul trenului de propulsie a scazut cu 95% fata de cel al prototipului prezentat in 2002. Prototipul prezentat in 2013 masoara 4.870 de mm lungime, 1.810 mm latime si 1.535 de mm inaltime. Cu un ampatament de 2.780 mm, Toyota FCV se pozitioneaza in partea superioara a segmentului mediu, oferind spatiu interior pentru patru pasageri. Printre principalele probleme ale unui vehicul alimentat cu hidrogen se numara costul de productie si pretul final de vanzare, alaturi de infrastructura de statii de incarcare cu hidrogen slab dezvoltata sau inexistenta, acestea din urma necesitand pompe speciale, care functioneaza la presiune inalta si in conditii stricte de temperatura.