Toyota Yaris, solutia nipona la scumpirea carburantilor

    Toyota Yaris, solu?ia nipon? la scumpirea carburan?ilor
    Toyota Yaris, solutia nipona la scumpirea carburantilor
    Toyota Yaris, solutia nipona la scumpirea carburantilor

    Automobilele hibrid incep sa devina o optiune din ce in ce mai serioasa pentru majoritatea soferilor, avand in vedere scumpirea continua a carburantilor

    Automobilele electrice reprezinta viitorul, aceasta este opinia celor mai multi specialisti din industria auto, insa rata de adoptie a acestora este mult sub estimarile analistilor. Datele International Council for Clean Transportation arata ca, anul trecut, numarul masinilor electrice a fost de 210.000 unitati, fiind incluse atat modelele electrice, cat si cele hibride. Avand in vedere ca estimarile erau de 20-30 de milioane de astfel de automobile pana in 2020, este clar ca ritmul in care acestea se vand este mult prea scazut. Desi autoritatile din majoritatea tarilor ofera subventii importante, se pare ca acestea nu sunt suficiente pentru a crea volume mari de vanzari. In tara noastra, numarul automobilelor hibrid este de ordinul sutelor, iar cel mai popular model este Prius al japonezilor de la Toyota. Pe soselele din Romania circula 532 de astfel de masini, insa cel mai ieftin hibrid este modelul Yaris. Conform datelor DRPCIV, 132 de modele Yaris Hybrid au fost inmatriculate in tara noastra, dintre care 31 in primele trei luni ale acestui an. Am testat Yaris Hybrid prin Bucuresti, si nu putini au fost soferii care ne-au cerut la semafor informatii despre masina.

    Toyota Yaris Hybrid are un design agresiv, cu lumini LED aprinse pe tot parcursul zilei, care scot masina in evidenta. La interior, Yarisul este surprinzator de incapator si iti lasa impresia ca te afli intr-un automobil de clasa B. Pentru pasagerii din spate, spatiul nu este atat de generos, in special pentru persoanele mai inalte de 1,85 m, iar confortabil pot sta doar doi pasageri. Japonezii nu ofera nici spatii de depozitare in portierele spate si nici cotiera pentru sofer. Portbagajul are doar 286 litri. Bordul este simplu si aerisit, majoritatea comenzilor, in afara de cele pentru climatizare, fiind accesate prin intermediul ecranului de sase inchi sau folosind butoanele de pe volan. Yaris Hybrid este disponibil in doua variante de echipare, Luna si Sol.

    Varianta testata de noi, Sol, include printre dotari sistem de pornire fara cheie, camera video pentru marsarier, comenzi audio si bluetooth pe volan, airbaguri frontale, laterale, cortina si pentru genunchii soferului.

    Pe sosea, Yaris Hybrid se dovedeste a fi destul de agil. Motorul de 1,5 litri si 100 de cai-putere nu isi face simtita prezenta decat la nevoie, in schimb daca se ruleaza cu viteze mici, de pana in 50 km/h, automobilul este silentios. Motorul este cuplat la o transmisie automata CVT, care, pe langa treapta drive, mai include un raport B, ecologic, care recupereaza energia si incarca bateria. Soferul are la dispozitie doua moduri de rulare ECO MODE si EV. Apasand butonul EV Mode se poate merge in regim strict electric maximum 2 km. Masina are un rezervor de 35 de litri, insa pe parcursul testului acul indicatorului de carburant nu s-a miscat de la locului lui.

    Masina are un consum oficial urban de 3,4 litri, insa noi am obtinut un consum de patru litri, ruland evidend in modul ecologic si cu schimbatorul de viteze in treapta B. In ceea ce priveste suspensia, aceasta este excelent setata pentru a absorbi denivelarile si gropile din Bucuresti, iar directia este precisa.

    Cel mai ieftin hibrid de la Toyota costa 17.852 si, spre deosebire de Norvegia, unde subventiile oferite pentru astfel de automobile se ridica la mii de euro, in tara noastra un client al unui astfel de autombil primeste 1.000 de lei (500 lei pentru ca modelul are emisii sub 100 g/km + 500 lei pentru ca este hibrid).

    Trebuie mentionat ca aceasta subventie se acorda numai prin programul Rabla. Cei care se tem se achizitioneze un automobil hibrid deoarece „au auzit“ ca acestea se strica repede trebuie sa stie ca acumulatorul sistemului hibrid are aceeasi garantie ca si masina – cinci ani sau 160.000 km. Bateria e proiectata sa dureze pe toata perioada de viata a masinii.

    In cazul in care trebuie schimbat, acumulatorul Yaris Hybrid costa 1.580 euro, plus TVA. Prima revizie pentru Yaris Hybrid, la 15.000 km, costa 441 lei, TVA inclus si manopera inclusa in pret.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *