Un articol in “The Times”, din Londra, a generat o furtuna dupa ce fizicianul de la Harvard, Alex Wissner-Gross a fost prezentat ca declarand ca o cautare tipica pe Google, pe un PC, genereaza sapte grame de dioxid de carbon.
google CO2
Problema este ca studiul lui Wissner-Gross nu mentioneaza, nici macar o data, numele de Google, potrivit TechNewsWorld.

“Din cine stie ce motiv, povestea lor asupra studiului se axeaza pe Google. Munca noastra nu are nimic de a face cu Google. Ne-am concentrat asupra internetului in general, si am descoperit ca o vizita de o secunda pe un site internet genereaza 20 de miligrame de CO2”, a explicat Wissner-Gross.

De unde a pornit atunci povestea cu Google prezentata in “The Times”?

“Nu stiu de unde au luat aceste statistici”, a declarat Wissner-Gross, insa a precizat ca orice este online, are un impact asupra mediului. “Cred ca toata lumea poate fi de acord cu asta, inclusiv Google”, a precizat profesorul.

Google, descris de “The Times” ca “secretos in legatura cu consumul de energie si amprenta de carbon”, a raspuns prompt pe blogul sau oficial.

“Ne-am gandit ca ar fi de ajutor sa explicam de ce acest numar este prea mare. Google este un motor de cautare tipic, foarte rapid, ce afiseaza rezultatele in mai putin de 0.2 secunde. Cautarile variaza in functie de dificultate, dar pentru o cautare medie, serverele lucreaza pentru doar cateva miimi de secunda. Impreuna cu alte lucruri desfasurate inainte de a incepe cautarea (precum construirea unui index al cautarii), se genereaza 0,0003KW de energie pe cercetare, sau 1KJ. Pentru a compara, un adult mediu are nevoie de o energie de 8.000KJ pe zi din mancare, asa ca Google foloseste cam aceeasi cantitate de energie precum cantiatatea arsa de corpul uman in zece secunde”, au precizat cei de la Google.

Google este membru in consiliul noii coalitii denumite “Climate Savers Computing Initiative”, ce doreste reducerea cu jumatatea a energiei consumate de computere pana in 2010. Google a facut recomandari Statelor Unite ale Americii despre cum ar putea sa injumatateasca consumul de combustibil fosil pana in 2030.

In timp ce Wissner-Gross a criticat “The Times” pentru gasirea unei modalitati foarte usoare de a vinde ziarul, fizicianul se zbate sa creeze un tsunami in presa pentru a face cunoscut site-ul sau CO2stats.com, unde se ocupa de educarea oamenilor din punct de vedere a eficientei energetice pe internet.

Sursa: Realitatea TV

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.