General Motors a avut un as in maneca la Salonul Auto de la Detroit – un nou coupe de lux denumit Cadillac Converj, un concept electric care foloseste o versiune a trenului de rulare regasit pe Chevrolet Volt.
Starul necontestat al standului GM la Detroit, „imbracat” intr-o caroserie coupe ce duce un pas mai departe stilul lui Cadillac Coupe CTS, Converj beneficiaza de sistemul Voltec imbunatatit, cu un motor electric asistat de un mic propulsor conventional.
Bob Lutz, vicepresedintele General Motors, nu a facut dezvaluiri despre cat este de puternic tandemul motor electric – motor conventional, dar a spus ca noul Converj poate rula 40 de mile numai pe electricitate, asemenea Volt-ului. Are si autonomie de inca 200 de mile, multumita motorului pe carburant.
„Nu suna ca un Cadillac, nu suna ca nimic altceva”, a afirmat Lutz, „dar cu siguranta arata ca un Cadillac si reprezinta urmatorul pas in strategia GM pentru masini -verzi-. Dovedeste ca electricitatea poate fi folosita pentru masini compacte (Volt), dar si pentru automobile de lux”.
Nu exista o data fixata pentru scoaterea pe piata a lui Converj, dar, cum Volt va fi prezent pe drumurile publice la sfarsitul lui 2010, se pare ca vor trece cativa ani pana la lansarea noului model electric GM. Converj a fost ultima din 16 masini General Motors prezentate in standul producatorului, alaturi de Volt, Vauxhall Insignia, conceptul Chevrolet Beat si Cadillac SRX.
Rick Wagoner, boss-ul General Motors, in discursul sau, a declarat ca producatorul american s-a confruntat cu perceptiile gresite asupra masinilor sale. „Ziua de azi marcheaza un nou inceput pentru GM. Dezvoltarea propulsiilor alternative va fi rapida si modelele prezentate aici, precum si toata gama de automobile hibride sunt doar inceputul a ceea ce va urma”, a sustinut Wagoner.
VW BlueSport, debut la Detroit
Boxster-ul are acum un rival pe masura. „Copilul” sport al VW, denumit Concept BlueSport, se doreste o masina cu veleitati sportive, care sa mearga mana in mana cu economia de combustibil si pretul accesibil.
Fanii performantei nu au fost uitati. Producatorul sustine ca masina accelereaza la 100 km/h in 6,2 secunde, in timp ce costurile de rulare sunt mici, asemenea emisiilor de CO2 de numai 113 g/km.
BlueSport se bazeaza pe doua tehnologii de crestere a eficientei, o functie start-stop automata, asemanatoare sistemului prezent in gama BlueMotion, si o functie de regenerare a energiei pe timpul franarii, precum tehnologia KERS, despre care se spune ca va fi prezenta pe monoposturile F1 in sezonul 2009.
Urmand pasii facuti de Audi TT TDI, prima masina diesel sport, BlueSport foloseste un „arzator de motorina” sub capota. Este cunoscutul propulsor supraalimentat de 2.0 litri, ce produce 178 de cai-putere si 350 Nm cuplu. Masina este echipata cu transmisia DSG, iar puterea este transferata puntii spate. VW nu a confirmat intrarea roadster-ului in productie, dar acest lucru este foarte posibil, dat fiind interesul in crestere pentru masini sportive cu consum redus de carburant. Se asteapta ca versiuni TSI, pe benzina, cat si TDI sa ajunga in showroom-uri in 2010.
Sursa: Gazeta de Sud