Viitoarele Skoda Octavia si actualul Superb vor avea versiuni hibride si pe gaz natural

    Skoda Superb 1.6 TDI, eco-limuzina segmentului mediu

    Cehii pregatesc o noua ofensiva. Pe langa noile modele promise, Škoda va lansa si o gama de motoare oferite in premiera. Viitoarele Octavia si actualul Superb vor avea versiuni hibride si pe CNG.

    Škoda a decis sa ofere viitorilor clienti mai multe optiuni in ceea ce priveste gama de motoare. Propulsoarele electrice sunt deja pe agenda producatorului, insa pana la aparitia primelor masini cu zero emisii cehii vor sa ofere doua noi alternative: motoarele hibride si propulsoare pe gaz natural (CNG). Schimbari se vor petrece si in gama motoarelor pe benzina, care vor deveni mai puternice si eficiente.

    Unitatile MPI vor fi inlocuite in decurs de 4-5 ani cu o noua generatie de agregate mai sofisticate tehnologic. Winfried Vahland, directorul executiv al Škoda spune ca una din prioritatile companiei este dezvoltarea de automobile cu emisii reduse, dar care nu ”rapesc” soferului placerea condusului.

    Motoarele pe benzina raman la putere inca 20 de ani

    Chiar daca nu sunt la fel de economice ca noile motoare TDI CR, versiunile pe benzina vor domina in preferintele clientilor in urmatorii 20 de ani, este de parere seful Škoda. ”Cele mai populare modele Škoda in urmatorii 10-20 de ani vor fi versiunile pe benzina. Clientii se vor orienta in special spre acestea deoarece vor deveni mai eficiente gratie unor noi tehnologii pe care grupul Volkswagen le dezvolta in prezent”, spune Vahland.

    Noile sisteme de injectie si tehnologiile turbo vor ajuta atat la dinamica motorului cat si la diminuare consumului. O alta tehnologie care va fi adoptata in masa de Škoda este binecunoscutul sistem start & stop care va echipa o gama cat mai larga de modele. Franele regenerative si sistemul de dezactivare temporara a cilindrilor vor completa pachetul tehnologic ce va ajuta la reducerea consumului de combustibil.

    Propulsoarele diesel risca sa devina neatractive

    Desi se bucura de o larga apreciere in Europa si India, versiunile diesel au un viitor nu prea stralucit. ”Normele Euro 6 care vor intra in vigoare peste cativa ani presupun o scadere drastica a emisiilor. Investitiile pentru dezvoltarea unui turbodiesel ce respecta normele Euro 6 sunt semnificativ mai scumpe decat cele alocate la trecerea de la Euro 4 la Euro 5”, spune Winfried Vahland.

    Preturile unui model diesel Euro 6 vor fi mult mai mari decat la un diesel 2.0 TDI. Clientii nu vor fi dispusi sa plateasca in plus doar pentru un consum si emisii mai mici. ”De aceea ele vor fi regasite in special pe modele precum Superb”, afirma Vahland.

    Sansa versiunilor diesel va fi tehnologia hibrida, insa si aceasta este foarte scumpa. Doar doar producatori europeni ofera astfel de alternative, insa pe viitor si Skoda ar putea apela la un diesel-electric.

    Motoarele hibride si pe gaz natural sunt alternativa

    Cehii se pregatesc sa adopte cat mai curand motoarele hibride si cele pe CNG (gaz natural). Versiunile hibride vor include un motor turbo pe benzina si unul electric, reunite sub sigla tehnologiei Twin Drive. ”Noul Octavia, Superb si un MPV de talie mai mare ar putea primi propulsoare hibride, insa vor fi limitate ca numar, comparativ cu volumele vizate de Audi si Volkswagen”, apreciaza Winfried Vahland.

    De celalalta parte, motoarele pe gaz natural sunt vazute de Vahland ca o alternativa mult mai viabila. Volkswagen comercializeaza cu succes astfel de automobile, care se dovedesc foarte populare in Germania, Franta, Olanda. Cum Germania este una din cele mai importante piete pentru Skoda, implementarea versiunilor pe CNG este doar o chestiune de timp. ”Propulsoarele pe gaz sunt o alternativa foarte buna pentru Octavia”, afirma Vahland.

    O versiune pe gaz natural ar putea fi oferita pe viitor si pe Superb.

    Motoare electrice devin realitate

    Seful marcii Škoda spune ca pentru inceput propulsia electrica este rezervata exclusiv masinilor de clasa mica. Mai precis, noul Citigo urmeaza sa primeasca un astfel de propulsor. Premiera ar putea avea loc in 2013-2014, dupa lansarea viitorului Volkswagen e-Up!. ”Vom acorda pe viitor o atentie deosebita propulsiei electrice. Oricum, aceasta se va limita doar la masinile de oras, de exemplu Citigo, care este conceput sa adopte si trenuri de rulare electrice”, declara Vahland.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *