ViitorPlus si Iuliana Tudor lanseaza campania „Padurea Copiilor” 2012 – un copac pentru fiecare nou-nascut din Romania

ViitorPlus si Iuliana Tudor lanseaza campania „Padurea Copiilor” 2012 – un copac pentru fiecare nou-nascut din Romania

Bucuresti, 3 aprilie 2012ViitorPlus – asociatia pentru dezvoltare durabila – impreuna cu Iuliana Tudor (Realizator emisiunea “O data-n viata”, TVR1) lanseaza astazi campania „Padurea Copiilor” 2012, avand ca obiectiv principal plantarea si ingrijirea a cate unui puiet de copac pentru fiecare nou-nascut din Romania.

 

Argumentele care sustin necesitatea acestei campanii pot fi sintetizate astfel:

  • Romania ultimilor ani a trecut prin momente dramatice provocate de fenomene extreme ale naturii, in fata carora multi oameni au fost victime neputicioase: inundatii, seceta, alunecari de teren, inzapeziri cauzate de caderi masive de zapada (cea mai recenta si dureroasa dovada fiind facuta iarna aceasta), vant si ploi puternice.
  • Aceste fenomene majore sunt amplificate de lipsa zonelor impadurite si cresterea emisiilor de carbon, care conduc la aparitia acestor schimbari climatice globale care afecteaza si Romania.

Solutia la aceste probleme, pe care ViitorPlus o propune, prin intermediul campaniei „Padurea Copiilor” [1], este impadurirea  terenurilor degradate din zonele de campie care au suprafete de padure mult sub limita recomandata.

Dr. Teodora Palarie, Vicepresedinte al ViitorPlus declara: “Ne propunem sa crestem o padure pe care sa o dedicam copiilor nou-nascuti din Romania – „Padurea Copiilor”. Avem o experienta de 5 ani in aceasta activitate – ViitorPlus a plantat deja 4 paduri pe care le ingrijim timp de 5-6 ani, in functie de speciile plantate, si le monitorizam inca 10 ani. Astfel, pana acum, am plantat 160.000 de puieti pe 26,5 hectare, in judetele Calarasi, Ilfov si Teleorman. Pentru „Padurea Copiilor” am ales un teren degradat si nefolosit oferit de autoritatile locale din comuna Poroschia, judetul Teleorman, teren pentru care am facut un proiect tehnic prin care am determinat speciile de arbori pe care le vom planta. Ca intotdeauna, contam si pe ajutorul voluntarilor si al autoritatilor locale pentru a planta si ingriji padurea. Totul va fi realizat doar cu fonduri private stranse din sponsorizari oferite de companii sau din donatii oferite de persoane fizice. Pentru noi toti este foarte important ca nou-nascutii nostri sa aiba sansa sa duca o viata sanatoasa. Prin eforturile noastre de azi, aerul curat necesar lor va fi generat si de micuta noastra …fabrica de oxigen – „Padurea Copiilor”.”

De aceea, pentru inceput, organizatia ViitorPlus isi propune sa planteze si sa ingrijeasca 50.000[2] de puieti de copaci in campania „Padurea Copiilor” 2012 – un numar simbolic si comparabil cu numarul nou-nascutilor in judetele de la campie pe parcursul unui an.

 

Iuliana Tudor, aflata deja la al doilea parteneriat cu organizatia ViitorPlus, a spus:

“Ma bucur ca, impreuna cu ViitorPlus, putem da startul unui proiect care realmente ofera o solutie pentru o problema acuta in Romania: lipsa padurilor in zonele de campie. Am crezut in “Padurea Copiilor” inca de la stadiul de idee si iata ca acum, in fine, particip la lansarea si transpunerea ideii in practica. Sper ca Padurea Copiilor sa ajunga sa mobilizeze mii de oameni! Le multumesc partenerilor nostri, care au decis sa sprijine acest demers. Ii indemn pe romani sa ajute sa se formeze Padurea Copiilor si sa fie convinsi ca in acest fel fac o investitie in viitor.”

Padurea Copiilor a inceput din 2011 cand ViitorPlus a strans 8.000 de euro pentru plantarea si ingrijirea a 8.000 de puieti in Padurea Copiilor, in urma organizarii sau participarii in cadrul unor evenimente ce aveau si rol caritabil, precum Raiffeisen Bucharest International Marathon sau Forest Jazz & Tango.

In 2012, Padurea Copiilor a reusit sa convinga si sa atraga sustinerea companiilor de telefonie mobila care au pus la dispozitia asociatiei ViitorPlus, numarul gratuit 887 pentru ca orice abonat telefonic sa poata realiza donatii in valoare de 2 euro printr-un simplu sms. Campania este programata sa se realizeze in perioada 4 aprilie – 2 iunie, iar  ViitorPlus va cere implicarea prin trimiterea unui SMS la numarul 887 in retelele Vodafone, Orange si Cosmote. Serviciile sunt oferite gratuit de Vodafone, Orange si Cosmote. Nu se percepe TVA pentru aceste sms-uri.
 
Padurea Copiilor isi propune sa continue sa sensibilizeze donatorii pe parcusul intregului an, in cadrul unor evenimente sportive precum  Petrom Bucharest International Half Maraton din data de 3 iunie, UniCredit Leasing Transmaraton din data de 9 iunie, Crosul Padurii planificat pentru 9 septembrie si Maratonul International al Bucurestiului din 7 octombrie.

Partenerii campaniei „Padurea Copiilor” 2012 sunt: emisiunea “O data-n viata” si Televiziunea Romana, Jurnalul National, National FM, The Money Channel, Tango/Marea Dragoste, Digi News 24, Opera Nationala Bucuresti, Sala Palatului, Libraria Carturesti si Consiliul Local al comunei Poroschia.

Mai multe vedete si-au declarat sprijinul activ pentru acesta campanie, voluntariindu-se sa  participe la prima actiune de plantare din Padurea Copiilor, programata sa aiba loc in data de 7 aprilie, actiune care se va realiza ca urmare a fondurilor stranse in 2011. ViitorPlus si Iuliana Tudor va invita sa vedeti cine sunt aceste vedete pe 7 aprilie la Poroschia, in judetul Teleorman.


 

 

Articole similare

Substanțe chimice periculoase, din ambalajele de plastic, în farfuria noastră și în organismul uman

Peste 20 de substanțe chimice periculoase asociate cu ambalajele de mâncare au fost descoperite în cantități mari în corpul uman, în cadrul...

Care este viziunea partidelor asupra problemelor de mediu. Analiză Greenpeace înainte de alegeri

Greenpeace România a analizat programul principalelor partide politice pe mediu, climă, energie și emisii din transport, în prag de alegeri parlamentare. Acestor...

Coca-Cola Company, PepsiCo și Nestlé, al treilea an consecutiv pe podiumul celor mai mari companii care poluează cu plastic

Coaliția internațională Break Free From Plastic (BFFP) a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă virtuale, raportul anual privind auditul de...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,669FaniÎmi place
89CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente

Substanțe chimice periculoase, din ambalajele de plastic, în farfuria noastră și în organismul uman

Peste 20 de substanțe chimice periculoase asociate cu ambalajele de mâncare au fost descoperite în cantități mari în corpul uman, în cadrul...

Care este viziunea partidelor asupra problemelor de mediu. Analiză Greenpeace înainte de alegeri

Greenpeace România a analizat programul principalelor partide politice pe mediu, climă, energie și emisii din transport, în prag de alegeri parlamentare. Acestor...

Coca-Cola Company, PepsiCo și Nestlé, al treilea an consecutiv pe podiumul celor mai mari companii care poluează cu plastic

Coaliția internațională Break Free From Plastic (BFFP) a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă virtuale, raportul anual privind auditul de...

De ce sistemul de garanție-returnare este o formă de responsabilitate extinsă a producătorilor?

Pe ai cui umeri cade responsabilitatea în cadrul sistemelor de garanție-returnare? În decursul anilor de când se implementează aceste sisteme, au existat...

„Reprezentanții industriei și comercianții ar trebui să perceapă sistemul de garanție-returnare mai degrabă ca o mare oportunitate”

CursDeGuvernare.ro a organizat în cursul săptămânii trecute o conferință pe marginea proiectului de hotărâre privind sistemul de garanție-returnare pentru ambalajele de băuturi,...