Viitorul biocombustibililor sintetici

In conditiile in care biodieselul de prima generatie, fabricat din ulei de plante, abia daca mai este pe placul cuiva, se vorbeste deja despre un biocombustibil de a doua generatie, cancelarul german Angela Merkel urmand sa deschida prima uzina de mari dimensiuni din lume, care va produce combustibil sintetic.

Cost de productie – 1 euro/litru

Uzina, care va produce mai intai combustibil din resturi lemnoase, se bazeaza pe tehnologia germana. Tom Blades, director executiv la Choren Industries SRL, declara ca exista multe procedee, insa doar unul singur care produce un gaz curat. Gazul poate fi folosit ca atare sau poate fi transformat in combustibil diesel sintetic. Choren a si patentat acest procedeu in mai multe trepte, denumit Carbo-V. Lui Blades nu-i este teama deloc ca procedeul ar putea fi copiat, dat fiind ca el este rezultatul unei activitati extrem de intense de cercetare. In momentul in care uzina intra in functiune se va da startul pentru 130 de astfel de procedee separate, iar pana in momentul in care prin tevi va curge prima picatura de combustibil vor mai trece cateva luni. Tehnologia urmeaza insa sa fie vanduta pe piata, motiv pentru care s-au deschis birouri la Beijing si Houston. Cativa investitori privati s-au ocupat cu dezvoltarea tehnologiei de fabricatie implicate in procedeul de innobilare a carbunelui din regiune.

Choren (nume artificial, rezultat din combinatia denumirilor chimice pentru carbon, hidrogen, oxigen si abrevierea pentru reciclabil) opereaza din 1998 o uzina pilot la Freiberg. In 2005, compania Shell a intrat in afacere ca investitor si ca partener tehnologic si de distributie, ei adaugandu-i-se doi ani mai tarziu companiile VW si Daimler. Proprietarii au investit sume considerabile in noua tehnologie, si anume circa 100 de milioane de euro pana la punerea la punct a noii uzine, care va prelucra 68.000 de tone de biomasa pe an, producand cu ajutorul acesteia 18 milioane de litri de combustibil, in timp ce uzina pilot abia prelucra cateva sute de litri pe zi, cu costuri pe care le suportau doar impatimitii. Costurile de productie sunt estimate de Blades la ceva mai mult de 1 euro pe litru, din care o treime sunt reprezentate de materia prima. Blades declara ca firma se afla inca in proces de invatare, urmand ca in viitorul apropiat preturile de productie sa fie cele de la biodieselul actual, in timp ce combustibilul sintetic va ajunge pe termen mediu sa concureze combustibilul produs din petrol.

Sursa: Estrada Maramureseana

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *