Atentie la alimentele fortifiate!

5 Dec 2009 Comenteaza pe Forum Trimite prin Y!M Trimite prin Email


Alatura-te comunitatii EcoSapiens

Un nou studiu norvegian pune sub semnul intrebarii necesitatea de a adauga unele in , cu scopul de a preveni cancerul sau boli cardiovasculare. Totusi, problema alimentelor fortifiate nu este inca transata.supliment

Potrivit profesorului Marta Ebbing de la Universitatea Bergen, suplimentul de (vitamina B9) si de vitamina B12 ar putea sa sporeasca riscul cancerului, in special al neoplasmului pulmonar. Aceasta concluzie readuce in discutie imbogatirea numeroaselor alimente care contin aceste vitamine. Se stie ca tari cum ar fi Statele Unite si au pe piata, de zeci de ani, numeroase produse care au in compozitie acid folic adaugat, cu scopul de a reduce riscul unei malformatii de tub neural la fat.

STUDII
Adaugarea acidului folic si a vitaminelor B12 si B6 a facut subiectul a numeroase studii consacrate preventiei in acest mod a bolilor cardiovasculare. Totusi, aceste studii nu au ajuns la o concluzie categorica. Autorii acestor studii au monitorizat loturi de pacienti mai multi ani, pentru a evalua acest risc. Dintre aceste studii, doua aduc probe potrivit carora exista o legatura intre vitaminele adaugate si aparitia unor cancere. Cei 7.000 de suferinzi de o boala coronariana au fost impartiti in mai multe grupe: o grupa care a primit acid folic si vitaminele B6 si B12, o grupa, acid folic si vitamina B 12, o grupa, doar vitamina B6, o grupa, placebo. Cercetatorii au aratat, de asemenea, o crestere cu 21% a riscului de cancer la grupa care a primit acid folic si vitamina B12. Riscul de deces prin cancer ar fi mai mare cu 38%, iar mortalitatea globala – de 18%. In schimb, in privinta vitaminei B6 nu s-a inregistrat nici o contributie in marirea riscului de cancer.

OPINII
Profesorul doctor Gheorghe Mencinicopschi nuanteaza aceasta problema. Sunt care contin aceste vitamine si care reprezinta cea mai valoroasa sursa. Sunt naturale de buna calitate care furnizeaza aceste vitamine, administrate doar la recomandarea medicului, in cazul in care alimentele naturale nu acopera necesarul. Si mai sunt alimente fortifiate, in compozitia carora sunt adaugate aceste vitamine si care reprezinta ultima solutie, respectiv cea mai putin agreata de specialisti, pentru a rezolva problema vitaminelor. In Statele Unite a existat o nebunie a fortifierii fainii, care ar putea fi o cauza a cresterii numarului cancerelor.

In privinta gravidelor, solutia ideala pentru asigurarea aportului de acid folic sa fie alimentele naturale si doar la indicatia medicului sa se asocieze si suplimente alimentare.

Sursa: Jurnalul National


Pentru mai multe informatii despre acid folic, alimente, alimente fortifiate, alimente naturale, B12, Canada, cancer, Gheorghe Mencinicopschi, malformatii, medicamente, pacienti, suplimente, suplimente naturale, vitamine, aboneaza-te gratuit la Noul Newsletter EcoMagazin, personalizat pentru tine!

Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci alatura-te si tu celor peste 7500 de membri care s-au inscris deja in EcoSapiens si hai sa ne cunoastem pe forumul ecologistilor. Intrebarile si comentariile tale sunt binevenite.

Recomandari la acest articol


Alimentele de tip “novel”
3 Oct 2008

fructe de baobab - novel food Alimentatia are un rol determinant in prevenirea si tratamentul unor boli, in contextul societatii moderne caracterizata de solicitare intelectuala intensa. De aceea s-au elaborat ori s-au pus la punct tehnologii noi, care presupun o modificare in abordarea conceptiilor traditionale. Oamenii… Citeste mai departe»



Atentie la eticheta!
13 Feb 2008

REGULI – Cum putem sti daca un produs este eco sau nu Cand vreti sa cumparati un produs ecologic uitati-va neaparat dupa numele si sigla organismului de certificare. Si dupa sigla “ae”. In scopul informarii corecte a consumatorului, eticheta produselor… Citeste mai departe»

Atentie la caprioare pe DN1!
16 Aug 2009

caprioara si pui O ciuta care incerca sa traverseze impreuna cu puiul ei Drumul national 1, intre Sinaia si Busteni, a fost lovita in plin de un autoturism si proiectata in aer cativa metri. Puiul a apucat sa treaca si a fugit in… Citeste mai departe»

Atentie la vipere!
31 Iul 2008

vipera.jpg Atentie daca mergeti in zonele de munte: este perioada de imperechere a serpilor, ceea ce ii face extrem de periculosi. Un barbat in varsta de 50 de ani a ajuns miercuri la un spital din Sibiu, dupa ce a fost… Citeste mai departe»

Atentie la atipit!
25 Feb 2008

RISC – Somnul si accidentul vascular cerebral la batrani Varstnicii care atipesc frecvent in timpul zilei sunt de peste patru ori mai expusi riscului de accident vascular cerebral, au constatat cercetatorii americani. In timp ce privesc la televizor sau chiar… Citeste mai departe»

E-URI SI ALIMENTELE CARE NE UCID
22 Mai 2008

Cei mai inversunati inamici ai E-urilor – aditivii alimentari – spun ca acestea sunt a treia cauza a mortalitatii pe plan mondial, dupa consumul de droguri sau medicamente si accidentele de circulatie. Se crede ca efectele nocive ale E-urilor se… Citeste mai departe»

Cui servesc alimentele iradiate ?
5 Aug 2008

roland-desbordes-president-de-la-criirad-copyright-criirad.JPG Fotografie Copyright CRIIRAD Reducerea treptata a productiei agricole de proximitate din tarile UE, a dus la utilizarea iradierii alimentelor pentru conservarea lor pe termen lung. Cercetator de renume international, fizicianul Roland Desbordes, presedintele Comitetului de cercetare independenta a iradiatiilor (CRIIRAD),… Citeste mai departe»

Lasa un comentariu
Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet?
Alatura-te discutiilor de pe forum.

Stirile zilei Greenpeace si Centrul de Resurse Juridice a obtinut in instanta accesul la informatii privind Rosia Montana
Resurse naturale

Greenpeace şi Centrul de Resurse Juridice a obţinut în instanţă accesul la informaţii privind Roşia MontanaGreenpeace si Centrul de Resurse Juridice (CRJ) au obtinut castig de cauza in procesul cu Ministerul Mediului si Padurilor si cu Directia Judeteana pentru Cultura si Patrimoniu Alba (DJCPA). In iulie 2011, Greenpeace si CRJ au solicitat Ministerului Mediului si… Citeste mai departe»

Nu ne mai putem permite, fara taxa, ca peste 60% din masinile importate sa aiba peste 10 ani
Masini ecologice

Rabla AutoMinistrul propus pentru Mediu, Laszlo Borbely, a declarat ca statul roman nu-si mai poate permite, fara aplicarea unei taxe, situatii precum cea din 2010, cand mai mult de 60% din masinile second-hand importate erau mai vechi de zece ani. “Din… Citeste mai departe»

Ministerul Mediului si Padurilor va finaliza in februarie o strategie de securitate a mediului care va fi inaintata CSAT
Legislatie ecologica Politici ecologice

Ministerul Mediului şi Pădurilor va finaliza în februarie o strategie de securitate a mediului care va fi înaintată CSATMinisterul Mediului si Padurilor va finaliza pana la sfarsitul acestei luni o strategie de securitate a mediului, care prevede inasprirea pedepselor pentru infractiunile de mediu si va fi inaintata CSAT spre aprobare, a anuntat ministrul desemnat Laszlo Borbely, scrie Mediafax.… Citeste mai departe»

Consumul de rosii proaspete scade riscul de aparitie al bolilor cardiovasculare si cu unele tipuri de cancer
Alimentatie Sanatate

Consumul de roşii proaspete scade riscul de aparitie al bolilor cardiovasculare şi cu unele tipuri de cancerStudiile au corelat consumul de rosii proaspete cu un riscmai scazut de boli cardiovasculare si cu unele tipuri de cancer. Acest efect este pus pe seama unor substantebenefice continute de rosii. Licopenul Este ubstanta care da culoarea specifica rosie, avandefecte antitumorale in cancerul de prostata, pancreas,vezica urinara, cervical etc. Studiile sunt, insa, la inceputsi rolul sau exact nu este sigur. Studiile au aratat calicopenul se comporta ca un antioxidant, explicand rolulsau in protectia impotriva cancerului. Acest compus estefoarte bun si pentru inima, impotriva bolilor cardiovasculare, ajutand si in prevenirea cancerului. Inplus, studiile, desi inca la inceput, au descoperit ca licopenul ar putea contribui si la scaderea niveluluicolesterolului. Care sunt cifrele din rosii? O rosie de marime medie are aproximativ 22 de calorii si 1,5 grame de fibre. Este o sursa importantade potasiu, vitamina C, vitamina A si vitamina E. In plus, rosiile nu contin aproape deloc grasimi, un gram de proteine si aproximativ 4 grame de carbohidrati.… Citeste mai departe»

Riscul de cancer de piele creste la copii
Sanatate

sunscreenConform unui studiu finalizat recent, copiii ce urmeaza cursurile gimnaziale au o mai mare dorinta de a fi bronzati, comparativ cu cei din clasele primare, si folosesc din ce in ce mai putin creme de protectie solara, ceea ce, pe… Citeste mai departe»

Timisoara: Patru milioane pentru amenajarea de piste de pe Calea Timisoarei pana in Centru
Ecologie urbana

Timisoara: Patru milioane pentru amenajarea de piste de pe Calea Timişoarei până în CentruAcestea sunt cheltuielile elibigile ale proiectului vizand amenajarea de piste de pe Calea Timisoarei pana in Centru. Municipalitatea resiteana a primit o veste buna de la Administratia Fondului pentru Mediu, care a confirmat faptul ca proiectul vizand amenajarea de piste… Citeste mai departe»

TOP 10: Tari care domina industria EOLIANA mondiala
Energie eoliana Energie regenerabila

TOP 10: Tari care domina industria EOLIANA mondialaVantul este cea mai populara sursa alternativa de energie electrica la nivel mondial. Anul trecut, industria eoliana a inregistrat, la nivel global, o crestere a capacitatii de productie de 17,3%. Acest avans se datoreaza insa unui numar redus de tari… Citeste mai departe»