Cartile pe fata despre masini-hibrid, electrice si despre Smart.

Multe din lucrurile pe care credeti ca le stiti despre masinile „nepoluante” sunt gresite, dezinformarea fiind raspandita pe cale orala si prin bloguri care nu sunt surse de incredere. Iata care sunt cele mai comune conceptii gresite, cu corectiile de rigoare:

1.Toate masinile-hibrid sunt nepoluante. Gresit! Simplul fapt ca o masina are o forma de motorizare electrica nu o absolva de „pacate”. De exemplu, versiunea 4×4 a Chevrolet Tahoe Hybrid din 2008 are un kilometraj combinat de 20 de mile per galon (un galon = 3,34 litri). Intr-un an ar consuma mai mult de 17 barili de petrol si ar emite 9,2 tone de dioxid de carbon, o valoare medie sub care s-ar inregistra orice masina non-hibrid de marime mica.

Lexus RX 400h Hybrid, alt SUV urias, ajunge la valoarea de 25 mpg (miles per galon), combinat. Inghite 13,7 barili de petrol si emite 7,3 tone de CO2 pe an, doar putin mai bine decat Tahoe. Daca am compara aceste doua hibriduri cu o Honda Civic standard, care ajunge la 29 mpg, foloseste doar 11,8 barili si emite 6,3 tone de CO2, am descoperi ca e mult mai buna decat oricare dintre cele doua, dupa orice unitate de masura „verde”.

2.Vehiculele electrice nu sunt mai nepoluante decat masinile pe combustibil pentru ca isi iau curentul electric din carbune, care nu este cea mai curata sursa de energie. Gresit! Slate (www.slate.com) a facut calculele: o Toyota Corolla din 2006, care ajunge la 31 mpg, cu transmisie manuala, ar consuma 3,23 galoane de benzina la 100 de mile, producand 63,11 livre (453,6 grame) de CO2.

Sa comparam aceasta masina economica cu senzationala si in intregime electrica Tesla Roadster (sport, cu doua locuri), care va circula pe drumurile americane, ajungand de la 0 la 60 de mile in 4 secunde. La 100 de mile, va folosi 31 kilowati-ora de curent electric, generand 48,05 livre de CO2. Aflandu-se clar in avantaj, Tesla, desigur! Si asta in normele unei centrale electrice normale, caci daca am inceta sa ardem atat de mult carbune si ne-am axa pe surse mai ecologice, situatia s-ar imbunatati considerabil.

3.Noul Smart cu doua locuri este cea mai „verde” optiune. Din nou, gresit! Mai degraba mult mai versatila Toyota Prius intrece Smartul din toate punctele de vedere.

El ajunge la 33 mpg in oras si 41 pe autostrada.

Prius atinge 48 cu 45 mpg (valori pentru varianta 2008) si este foarte spatioasa in spate, avand in plus si mai mult spatiu in portbagaj. Prius intra in categoria masinilor Partial Zero Emissions Vehicle, spre deosebire de Smart, care este doar Ultra Low Emission Vehicle. Ce-i drept, Smartul este castigator la pret (de la 11.590 $).

Alexandra Cojocaru, traducere de la thedailygreen.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here