Cat de mult te mint constructorii auto in privinta consumului si cum iti afecteaza viata

    Cât de mult te mint constructorii auto în privin?a consumului ?i cum î?i afecteaz? via?a
    Cat de mult te mint constructorii auto in privinta consumului si cum iti afecteaza viata
    Cat de mult te mint constructorii auto in privinta consumului si cum iti afecteaza viata

    ICCT (The International Council of Clean Transportation) trage un serios semnal de alarma privitor la cuantumul real al emisiilor de CO2 cauzat de masini. Si ne arata cat de mult ne mint constructorii auto cand vine vorba de mult-trambitata reducere a consumului. Ceea ce are implicatii dintre cele mai drastice.

    Conform ICCT (The International Council of Clean Transportation), in ultimii zece ani s-a constatat o accelerare a unui trend care devine periculos: discrepanta intre consumul si poluarea din viata reala si cele comunicate de constructori. Se estimeaza ca, daca in 2001 diferentele intre consumul teoretic si cel practic erau undeva la 7-8%, dupa mai mult de 10 ani aceste diferente sunt de 3-4 ori mai mari. Adica in 2013 se constata o diferenta de circa 31% pentru masinile persoanelor fizice, respectiv de 45% pentru masinile de firma.

    CITESTE AICI STUDIUL COMPLET ICCT DESPRE DIFERENTELE INTRE CONSUMUL COMUNICAT OFICIAL DE PRODUCĂTORI SI CONSUMUL REAL OBTINUT DE UTILIZATORI

    Pe scurt, conform datelor acumulate in ultima decada in cele mai importante opt state europene, pe un esantion de peste o jumatate de milion de masini, constructorii auto mint fara scrupule clientii si autoritatile in privinta gradului de poluare al masinilor cu motoare cu ardere interna. Acest lucru este posibil din cauza specularii unor ”portite” ale ciclului de masurare NEDC (New European Driving Cycle), fapt pentru care din 2017 Uniunea Europeana doreste adoptarea unui nou ciclu, care va fi mai aproape de realitate: WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedures).

    Pana atunci, ICCT trage o concluzie simpla, dar alarmanta: in ultima decada poluarea auto nu a scazut. Deci obiectivele autoritatilor europene tinand de reducerea gazelor de sera (adica a emisiilor de CO2) sunt departe de a fi atinse in practica. Se impun, asadar, masuri mai drastice, pe care industria auto le priveste extrem de reticent, dupa cum am vazut recent in niste declaratii.

    Diferente-consum-real-vs-teoretic-opinii-Oraan-Ecoprofit

    Daca autoritatile sau consumatorii nu iau masuri, constructorii auto pur si simplu speculeaza situatia si produc o poluare si mai mare. Pentru ca e profitabil

    Asadar, emisii CO2 in medie cu 38% mai mari decat in realitate. Ce inseamna asta?

    Din punct de vedere financiar, un utilizator obisnuit cheltuie cu 450-500 de euro mai mult anual pe combustibil. Nu e o suma uriasa, ce-i drept, dar ar trebui sa fie suficient pentru ca organismele care apara interesele consumatorilor sa se autosesizeze. Insa, avand in vedere ca, pe plan european, sistemele de taxare ale masinilor se bazeaza pe cuantumul emisiilor de CO2, vorbim de pierderi uriase pentru bugetele de stat:de exemplu, Olanda pierde 3,4 miliarde de euro anual din cauza asta, iar Germania in jur de un sfert de miliard de euro anual.

    Cum ramane, insa, cu sanatatea noastra si a mediului in care traim? Cati dintre noi constientizeaza ce inseamna, de fapt, ca poluam cu o treime mai mult decat credem? In teorie, cele 12 milioane de masini noi vandute pe plan european in 2013 ar insemna in jur de 40 de milioane de tone de CO2 eliminate in atmosfera. In practica, adaugand o treime, depasim 50 de milioane de tone CO2. Dar adevarul este ca in toata Europa circula cateva sute de milioane de masini mici si mari, astfel ca in 2013 au fost eliminate, de fapt, circa un trilion de tone de CO2. Puteti intelege ce inseamna, ca poluare, 1.000.000.000.000 tone de CO2? La care se mai adauga sute de milioane de tone de alte tipuri de emisii (particule, NOx, sulfati, etc), marea majoritate a acestora concentrate in zonele urbane.

    E grav ca s-a ajuns intr-o asemenea situatie. Si adevarul este ca toti suntem vinovati: consumatorii se complac intr-o ignoranta calduta raportat la poluare, autoritatile se feresc sa ia masuri drastice din motive socio-economice-politice, iar constructorii, ei bine, ei pur si simplu speculeaza aceste slabiciuni pentru a-si maximiza profiturile. Nu e cazul acum sa intru intr-o discutie referitor la cat de eronata este filozofia societatii corporatiste, care privilegiaza banul in detrimentul omului. Dar poate e cazul ca fiecare dintre voi sa vada tabloul de ansamblu. Care nu e nicidecum roz, cum il zugravesc reclamele. Ci din ce in ce mai gri. Spre negrul funebru.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *