Ce beneficii aduc asupra sanatatii noastre legumele verzi

0
49
Ce beneficii aduc asupra sanatatii noastre legumele verzi
Ce beneficii aduc asupra sanatatii noastre legumele verzi

Primavara, pietele arata ca niste farmacii bio, de care noi ar trebui sa profitam. Cele mai benefice legume, necesare organismului nostrum sunt-

Ceapa verde si usturoiul verde- Au minunate calitati curative, efecte anti-cancer, sunt ideale in detoxifiere si curata sangele de toxine. Erau folosite inca din antichitate pentru tratarea starilor de melancolie. Sunt bune diuretice si impiedica retentia apei in organism. Ideal este sa le mancati crude in salate.

Leurda – sau usturoiul salbatic, are aceleasi proprietati ca si usturoiul: este antiviral si antibacterian, detoxifica, curata venele de grasimi. Frunzele de leurda pot fi consumate atat in salate, cat si in mancaruri, ca si usturoiul. Sucul de leurda ajuta la stimularea sistemului imunitar si combate astenia de primavera, iar datorita alicinei din compozitie este expectoranta, tonica si antiseptica.

Spanacul – asigura necesarul de fier, calciu, beta caroten si vitamina K, vitamina care ajuta la cresterea rezistentei vaselor sanguine si, prin aceasta, la reducerea riscului de accident vascular.

Loboda – Este vedeta sezonului. Frunzele colorate sunt de cele mai multe ori folosite in ciorbele de primavera. Loboda este bogata in vitamina C, contine fier si cantitati insemnate de vitamina K.

Stevia – este bogata in vitamine (C si K), minerale (potasiu, fosfor, magneziu, calciu, fier si zinc), in proteine si fibre si are efect detoxifiant puternic. Stevia poate fi mancata cruda, daca planta este tanara sau gatita simplu ca si spanacul si urzicile. Se foloseste in mod special la ciorbele de verdeturi care se fac, mai ales, primavara.

Urzicile – contin clorofila, saruri de calciu, magneziu si fier si vitaminele A, B2 si K. Sub forma de infuzie sau preparate, urzicile sunt recomandate la tratarea gastritelor, in caz de hipertensiune, arterita sau alte afectiuni vasculare.

Marar, patrunjel si leustean – Dincolo de aroma, sunt adevarate surse de minerale si vitamine. Puneti marar si patrunjel proaspat in toate salatele, chiar daca reteta originala nu cere acest lucru, iar leustean, din belsug, in toate ciorbele. Pofta buna!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here