Concurenta acerba pe piata masinilor ecologice

Noile autoturisme propulsate de motoare de tipul diesel „curat” sunt vedetele saloanelor automobilistice. Lipsit de fastul de alta data, Salonul Auto de la Detroit s-a tinut totusi si anul acesta. Masinile cu consum redus de combustibil au preluat controlul.
concurenta la masini ecologice
Salonul Auto care se tine de peste un secol in principalul oras al statului american Michigan, Detroit, a fost anul acesta, mai putin fastuos decat alta data.

Criza economico-financiara i-a determinat pe marii jucatori de pe piata auto Nissan si Mitsubishi sa nu se prezinte la salonul de la Cobo Center, iar petrecerile, nelipsite in anii din urma, au fost mult mai putine anul acesta.

Moderatia s-a reflectat si in produsele expuse la salonul care se va incheia duminica. Masinile cu consum redus de combustibil au intregit atmosfera sobra a evenimentului automobilistic.

Exista totusi un castigator pe urma acestei situatii: mediul inconjurator. Un consum mai mic de energie presupune mai putine emisii de dioxid de carbon in atmosefra. Masinile pe diesel „curat” – desi mai putin ecologice decat cele electrice – au totusi avantajul ca ar putea ajunge o prezenta constanta pe strazi, mult mai repede.

Limitarea consumului de carburant

Volkswagen a expus la Salonul Auto de la Detroit dieselul „curat”, Volkswagen BlueSport. Este vorba despre un roadster compact, cu doua locuri despre care reprezentantii VW au spus ca va fi pe piata „in cel mult doi ani, daca nu si mai devreme”. Similar cu Audi TT, Volkswagen BlueSport este performant si economic in acelasi timp.

Reprezentantii VW au spus ca dezvoltand BlueSport, au mizat pe doua obiective: placere maxima pentru a conduce si limitarea pe cat posibil a consumului de carburant. Masina cantareste 1200 de kilograme, dintre care doar 27 de kilograme pentru capota.

Volkswagen BlueSport dezvolta 180 de cai putere. Atinge 100 de kilometri pe ora in numai 6,6 secunde, iar viteza maxima este de 226 km/h. Consuma doar 4,3 litri la suta de kilometri, partial si datorita sistemului „stop&start” sau recuperarii de energie la franare.

Nemtii, lideri la diesel „curat”

Producatorul german Audi a prezentat conceptul Sportback, un GT cu patru usi. Motorul este un diesel V6 de 3,0 litri preluat de la Audi Q7 3,0 TDI. Este vorba despre cel mai curat motor diesel care exista actualmente pe piata. acesta indeplineste normele de poluare Euro6, standard care va intra in vigoare din 2014.

Motorul dezvolta 225 de cai putere si consuma numai 5,9 litri/100 km. Viteza maxima pe care o atinge este de 245 km/h. Sportback ajunge la 100 de kilometri pe ora in mai putin de 7 secunde.

Mercedes-Benz a prezentat la salonul de la Detroit noua Clasa E. Aceasta va fi pusa pe piata in martie anul acesta. Modelul 2010 vine, pe langa o imbunatatire a designului si cu un consum redus de combustibil.

Producatorii nemti – cu deosebire la salonul Auto de la Detroit – au s-au dovedit a fi lideri in ceea ce priveste masinile propulsate de motoare „clean diesel”. Germanii se mentin inca pe pozitie atunci cand vine vorba despre vanzarile pe diesel in Statele Unite, cu un avans net in fata japonezilor si a americanilor.

Ba mai mult, reprezentantii industriei auto din Germania au spus ca masinile pe diesel „curat” vor prelua ofensiva chiar pe aceasta piata care se contracta de la o zi la alta.

Sobrietate la Detroit

Salonul Auto de la Detroit care are loc in plina criza financiara – vanzarile de masini scad constant – se deosebeste de cele organizate cu ani in urma.

Criza se resimte prin faptul ca mari jucatori de pe piata automobilistica – Nissan si Mitsubishi – lipsesc anul acesta de la eveniment, preferand sa cheltuiasca banii intr-un mod mai eficient.

Masinile dotate cu tehnologii alternative, precum hibridele sau autoturismele pe „diesel” curat sunt prezentate ca o solutie viabila la instabilitatea inregistrata pe piata carburantilor.

Un diesel „curat”, masina eco a anului 2009

Nemtii de la Volkswagen par hotarati sa preia controlul atunci cand vine vorba de construirea de masini performante, dar cu consum redus de combustibil.

La Salonul Auto de la Los Angeles care a avut loc la sfarsitul anului trecut, Volkswagen Jetta TDI, o masina propulsata cu un motor de tipul „clean diesel”, a castigat titulatura de „Masina verde a anului 2009”.

Aceasta este o dovada incontestabila ca noile tendinte in materie de motorizare diesel si turbo-diesel „curat” pot rivaliza cu autoturismele dotate cu sisteme de propulsie hibrid.

Volkswaggen Jetta TDI consuma numai 4,7 litri la suta de kilometri. Recent, un VW Jetta TDI a intrat in „Cartea Recordurilor” pentru ca a parcurs cele 48 de state americane, cu un consum mediu de combustibil de 4.7 litri la suta de kilometri.

Potrivit Agentiei americane pentru protectia Mediului (EPA), daca o treime din vehiculele care circula prin Statele Unite ar dispune de o asemnea motorizare, aceasta ar insemna o economie de aproximativ 1,4 milioane de barili de petrol pe zi.

In editia din 2009 a „Ghidului pentru economisirea combustibilului” al EPA, Volkswagen Jetta TDI se plaseaza printre primele zece cele mai economice masini disponibile pe pamantul american.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *