Uniunea Europeana va recomanda saptamana viitoare ca obiectivul de reducere a emisiilor provenite din aviatie si transport maritim sa faca parte din protocolul post-Kyoto, potrivit unui proiect de document, citat de Reuters.
Documentul defineste pozitia Comisiei Europene in perspectiva discutiilor internationale care vor avea loc la sfarsitul acestui an, la Copenhaga.
Discutiile se vor purta in jurul semnarii acordului care va trebui sa inlocuiasca, din 2013, Protocolul de la Kyoto. Acesta din urma prevede reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, la nivel international si va expira la sfarsitul lui 2012.
Investitii de miliarde pana in 2020
Investitiile internationale „pentru a putea lupta impotriva emisiilor poluante mondiale vor trebui sa creasca gradual pana vor atinge 175 de miliarde de dolari pe an in 2020”, se arata in document.
„Reducerea emisiilor provenite din transportul aerian international si maritim ar trebui sa fie incluse in obiectivele generoase fixate la Copenhaga”, se precizeaza in documentul citat. Uniunea Europeana a decis anul trecut sa ceara companiilor aeriene sa fie incluse in cadrul sistemului european de comercializare a permiselor de carbon.
Acest mecanism nu a putut fi aplicat si in cazul transportului maritim din cauza unor probleme tehnico-administrative. Textul invita agentia Natiunilor Unite insarcinata cu lupta impotriva incalzirii globale sa ia in calcul aceste obiective pentru a reduce impactul transportului aerian si maritim asupra climei globale la un nivel inferior anului 2005.
Uniunea Europeana a pregatit deja masuri unilaterale pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera din sectorul maritim in cazul in care discutiile in ceea ce priveste semnarea unui acord international ar esua.
Sursa: Adevarul