Zona de protectie ecologica Faleza Dunarii este in pericol de alunecare, din cauza constructiilor ridicate in ultimii ani. Desi exista un studiu de consolidare, autoritatile nu l-au pus in practica si au fost complice la distrugerea celei mai reprezentative zone din Galati faleza Dunare

Primarul Dumitru Nicolae a aruncat bomba: Faleza Dunarii o ia la vale!. Terenul este extrem de precar din cauza eroziunii pe care o produce Dunarea la baza, dar si din cauza faptului ca Faleza a fost construita in anii 60, prin umplutura de pamant amestecat cu moloz. Pericolul este iminent si din cauza ca s-au ridicat foarte multe cladiri imense in zona.

„Groapa de la Elice ne-a creat o multime de dificultati. Daca nu gasesc solutii financiare sa stabilizez malul de jur-imprejur, vom avea o problema greu de rezolvat. Potrivit unor investigatii care nu au fost scoase la lumina la timp, rezulta ca trebuie sa consolidam tot malul Falezei, pe o distanta de aproximativ 10 kilometri”, a declarat primarul Nicolae.

Inginerul Mircea Chiriac, managerul SC Proiect SA, firma specializata in constructii, expertizari ale sigurantei si stabilitatii constructiilor, confirma faptul ca malul prezinta pericol de prabusire. „Din cauza unor probleme interne sau a unor sarcini suplimentare, precum constructiile din zona, exista riscul ca malul sa o ia la vale. Faleza este afectata de umezeala si oricand se poate produce o prabusire a malului”, ne-a spus Mircea Chiriac.

Potrivit aceleasi surse, exista si un studiu mai vechi realizat in 1999 de expertii de la IPTANA (Bucuresti). Proiectul presupunea amplasarea unor piloti de beton la baza inferioara a Falezei. Studiul respectiv a fost ignorat de autoritatile locale, acordandu-se la voia intamplarii autorizatii de constructie.

Motivul pentru care proiectul celor de la IPTANA nu a fost bagat in seama de autoritati l-am aflat chiar de la primarul Nicolae: „Nu am fost convinsi de gravitatea problemei si nu i-am dat comanda. Vom lua legatura cu cei de la IPTANA, vom reactualiza studiul si ne vom apuca de treaba. Vom incerca sa obtinem o finantare europeana. Imi pare rau ca nu am inteles semnalul pamantului mai devreme. Acum imi dau seama ca ar fi trebuit sa o fac”.

Intrebat care vor fi vor fi costurile estimative pentru consolidarea malului Falezei, Dumitru Nicolae a raspuns : „Nu vreau sa ma uit la cifre, pentru ca o sa lesin!”.

Autorizatii de constructii ilegale

Instabilitatea malului Falezei a fost semnalata si de catre autoritatile de mediu din Galati.

„Acolo este o zona ecologica sensibila. S-au facut diverse studii, a venit si specialist rus impreuna cu o echipa de la Bucuresti. Degeaba. Primaria nu a tinut cont de avertismentele lor si a dat in continuare avize de constructii. Eu le-am cerut sa faca un studiu tehnic, care exista si acum la Agentia pentru Protectia Mediului. Autorizatii de mediu nu ne-au cerut.

Dunarea la baza lucreaza si trebuie gasita o solutie. Pentru protejarea zonei eu am propus interzicerea ciculatiei autovehiculelor grele, iar in weekend sa fie inchisa Faleza Superioara”, ne-a declarat Mihai Turcu, directorul Garzii de Mediu Galati.

Sursa: Adevarul

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here