Icrele, cea mai buna sursa de Omega 3Cercetatorii de la Universitatea din Almeria, Spania au descoperit ca icrele unor pesti precum merluciul sau somonul reprezinta cea  mai buna sursa de Omega 3 pentru o dieta sanatoasa. Acestia au analizat icrele a 15 specii de pesti si au descoperit ca acestea  contineau un nivel ridicat de acizi grasi, esentiali corpului uman.

Pana acum nu se stia concret potentialul nutritional al icrelor, dar echipa de cercetatori de la Universitatea din Almeria a aratat ca  pestele reprezinta una dintre cele mai bune surse naturale de Omega 3. Acesti acizi grasi sunt esentiali pentru dezvoltarea normala  a  unei largi varietati de functii metabolice ale organismului.

„Am declarat aceste icre ca fiind o sursa sigura de Omega 3. De asemenea, am aratat ca acest acid gras se gaseste in concentratii  mari la toate speciile studiate”, a declarat Jose Luis Guil Guerrero, director si cercetator la Departamentului de Dezvoltare a   Alimentatie din cadrul Universitatii.

Rezultatele, publicate  in The European Journal Of Lipid Science and Technology, arata ca acizii Omega 3 se gasesc in toate tipurile de icre, mai ales in cele ale unor specii din Atlantic precum palamida, scrumbia, calamarul, sepia sau somonul.

Echipa de cercetatorii a studiat continutul de acizi grasi din icrele a 15 specii de pesti, concentrandu-se asupra acidului  eicosapentaenoic (EPA) si decosahexaenoic (DHA). Peste 30% din acizii grasi gasiti in icrele studiate erau EPA si DHA.

Studiul mai arata ca un consum minim de icre de merluciu sau somon satisface cantitatea necesara corpului de acizi grasi datorita celor doua componente ale Omega 3, acidul EPA si DHA. Lipsa lor poate duce la boli cardiovasculare, hipertensiune, depresie, diabet, la slaba dezvoltare a sistemului nervos si a celui de reproducere sau boli inflamtorii precum boala Crohn.

„Lasand la o parte importanta nutritionala, putem de asemenea extrage din icre ulei bogat in acizi anti-oxidanti care poate fi folosit si ca supliment alimentar deoarece are un continut ridicat de Omega 3,  in comparatie cu uleiurile obisnuite, exemplu uleiul de somon sau ton”, explica Guil Guerrero.

sursa: www.medicalnewstoday

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here