Impactul social si de mediu al companiilor ar putea deveni public din 2013

Impactul social si de mediu al companiilor ar putea deveni public din 2013

Toate companiile europene cu peste 1.000 de angajati ar putea fi obligate, incepand de anul viitor, sa raporteze public impactul social si de mediu, a declarat, marti, Dragos Dehelean, coordonatorul European CSR Lessons – eveniment ce a adus la Bucuresti companii din zece tari.

La European CSR Lessons, companiile participante prezinta studii de caz despre modul in care comportamentul responsabil al unor companii poate rezolva probleme grave ale societatii, ale economiei sau ale mediului inconjurator.

Coordonatorul evenimentului, Dragos Dehelean, a declarat ca acest eveniment vizeaza pregatirea pietei romanesti pentru practicile de responsabilitate sociala si cresterea transparentei marilor companii, in contextul in care Comisia Europeana constientizeaza o lipsa de incredere in companii si doreste sa remedieze aceasta problema.

In opinia lui Dehelean, lipsa increderii in companii vine de la factorii ce au declansat criza, respectiv lipsa de tranparenta si tacerea pe care au practicat-o, dar si goana doar dupa profit, fara atentie la cat de sustenabil este acel profit.

„Obiectivul Comisiei este sa restabileasca aceasta incredere. In consecinta, in octombrie anul trecut, CE a anuntat un pachet foarte ambitios de masuri care sa stimuleze practicile de responsabilitate sociala si transparenta marilor companii, in asa fel incat consumatorii si angajatii sa isi recastige increderea in marile companii. In consecinta, piata din Romania trebuie sa fie pregatita pentru un astfel de moment”, a explicat Dehelean.

Actiunile de responsabilitate sociala, in faza incipienta in Romania

El a precizat ca, in Romania, actiunile de CSR (responsabilitate sociala) se rezuma doar la donatii sau acte caritabile, fiind prea putin focalizate pe adevaratele probleme ale societatii.

In opinia sa, motivele pentru care s-a intrat in perioada de criza sunt „lipsa de transparenta, lacomia companiilor”, adica exact opusul lucrurilor ce incearca sa fie promovate ca buna practica la Bucuresti.

Dragos Dehelean a mai spus ca publicul si societatea civila sunt cei care reactioneaza si desfasoara campanii pentru a civiliza si pentru a trage semnale de alarma despre comportamentul gresit al companiilor, dar a atras atentia si asupra importantei cadrului legislativ, care lasa sau nu loc de transparenta.

In cadrul „European CSR Lessons”, eveniment care se desfasoara marti si miercuri, vor fi prezentate studii de caz privind reducerea impactului de mediu, produse si operatiuni responsabile, dezvoltarea comunitatilor locale, incluziune si stakeholder engagement.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *